فرماندار زنجان:

توسعه غرب شهرستان زنجان مغفول مانده است

مسیر توسعه در استان و شهرستان زنجان بیشتر به سمت شرق بوده است و غرب شهرستان زنجان مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۶۴۰۱۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان در جلسه دیدار با دهیاران و اعضای شورای روستای بخش زنجانرود با اشاره به لزوم تکمیل سد مشمپا در زنجان گفت: این سد منبع تامین آب در استان زنجان خواهد بود.

رسول بیات با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در بخش زنجانرود اظهار کرد: دهیاران و بخشداری زنجانرود از جمله بخش‌های فعال و پویا در شهرستان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه مسیر توسعه در استان و شهرستان زنجان بیشتر به سمت شرق بوده است، اضافه کرد: غرب شهرستان زنجان مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.

بیات خاطر نشان کرد: بخش غرب شهرستان زنجان از شاخص‌های توسعه محروم بوده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان با اشاره به ظرفیت و توان بخش زنجانرود عنوان کرد: این بخش با توجه به این ظرفیت‌ها باید توسعه یابد.

بیات با اشاره به اینکه شهرستان زنجان به دلیل ماندن در سایه استان مورد غفلت مانده است، افزود: این دوره، دوره استقلال و استحقاق شهرستان زنجان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرای طرح هادی اعتبارات خوبی در شهرستان زنجان نظر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: این اعتبار در سال‌های گذشته کم بوده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه توجه به مزایای شهرستان از جمله محصولات، وجود رودهای بزرگ و سدهای احداث شده از جمله پتانسیل های شهرستان زنجان است، عنوان کرد: توجه به موضوع آب باید در اولویت کاری شهرستان زنجان قرار دارد.

بیات با اشاره به اینکه حق سایر استان‌ها مانع از دریافت حق آبه استان زنجان نمی‌شود، افزود: به دلیل اهمال‌کاری‌های انجام شده چندان حق برداشت آبی برای زنجان دیده نشده است که حتما در آینده این موضوع مشکل‌ساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سد مشمپا هر چه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری رسد، اظهار کرد: این سد در سال‌های آینده منبع مهم تامین آب برای استان زنجان خواهد بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان با بیان اینکه بایستی زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرستان زنجان فراهم شود، افزود: ایجاد و ساخت یک واحد اقتصادی همواره با مشکلات و موانع فراوانی مواجه بوده است.

بیات با اشاره به اینکه در بحث کشاورزی صرفا تولید مد نظر نیست، گفت: باید الگوی کشت محصولات نیز مورد بازبینی قرار گیرد.

همچنین رئیس آموزش و پرورش زنجانرود نیز در این دیدار با اشاره به اینکه 420 نفر از قشر فرهنگی در این بخش مشغول به تدریس در 180 روستای هستند، گفت: پراکندگی روستاها در این بخش بسیار بیشتر از سایر بخش‌های شهرستان زنجان است.

محمد ابراهیم بهرامیان با اشاره به اینکه همکاران فرهنگی همواره یار و همراه دولت هستند، افزود: آموزش و پرورش در اجرای طرح‌های مختلف و برنامه‌ها دولت را یاری کرده است.

رئیس آموزش و پرورش زنجانرود با اشاره به اینکه تلاش شده از حداکثر امکانات در سطح روستاها و مدارس استفاده شود، اظهار داشت: با وجود کاستی‌ها و کمبودها ارائه آموزش‌های تحصیلی بر اساس نیاز دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.

رئیس آموزش و پرورش زنجانرود با اشاره به وجود برخی مشکلات اعتباری عنوان کرد: با رفع مشکلات اعتباری می‌توان کیفیت ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان را ارتقا داد.

کلمات کلیدی:

ارسال نظرات
آخرین اخبار