کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با «بسیج»:
سخاوتمند گفت: در حالي که به نظر مي‌رسد کارجويان تحصيلکرده بايد شرايط مناسب‌تري را براي ورود به بازار کار کشور داشته باشند، اما این چنین نیست.
کد خبر: ۸۷۶۴۰۲۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

محسن سخاوتمند کارشناس مسائل اجتماعی و جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نرخ بالای بیکاری جوانان در کشور گفت: تا زماني که مشکل بيکاري در کشور حل و فصل نشود، هيچ يک از تصميمات فرهنگي امکان تحقق نخواهد داشت." این جمله یکی از اظهار نظرهای حسن روحانی درباره اهمیت بیکاری جوانان است. جمله ای که در حد اظهار نظر ماند و معضل بیکاری روز به روز بدتر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیکاری جوانان خصوصا تحصیل کرده ها مشکلی است که سال هاست به سوهان روح و فکر جوانان و خانواده هایی که با هزاران امید و آرزو هزینه های هنگفت تحصیل فرزندشان را می دهند تا در اینده خود جایگاهی داشته باشند ولی بیکاری امروز کشور باعث شده جوانان تحصیل کرده از یک سو باید نگاه های نگران پدر و مادر و گاهی هم زخم و زبان های اطرافیان را که از "بی عرضگی" آنها می گوید و هم درد بی پولی و عدم استقلال را تحمل کنند.

سخاوتمند با اشاره به اینکه به عبارت ساده‌تر در حالي که به نظر مي‌رسد کارجويان تحصيلکرده بايد شرايط مناسب‌تري را براي ورود به بازار کار کشور داشته باشند، خاطر نشان کرد: اما آمارها مي‌گويند چنين نيست و هجوم دهه‌هاي اخير جوانان به دانشگاه‌ها و دريافت مدارک گوناگون تحصيلي نتوانسته است کمک چنداني به آن‌ها در ورود به عرصه بازار کار کشور داشته باشد که البته اين مسئله مربوط به همه تحصیل‌کرده‌ها نيست و افراد بسيار زيادي نيز اگر وارد دانشگاه نمي‌شدند، امروز نمي‌توانستند در جايگاه‌هاي مناسب شغلي قرار بگيرند.

ارسال نظرات