مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

حضور 134 زنجانی در مسابقات کشوری ملی مهارت در استان البرز

بیش از 2 هزار نفر در مسابقات ملی مهارت مرحله شهرستانی حضور داشتند که از این تعداد 134 نفر به مرحله کشوری راه‌ یافته‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۴۰۲۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به حضور 134 نفر از زنجانی‌ها در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، گفت: این مسابقات در 18 رشته از دوم تا هشتم آبان ماه به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: تهیه فرآیند و نقشه راه درست برای ایجاد اشتغال پایدار موثر است.

وی با اشاره به اینکه 33 درصد مهارت‌جویان وارد بازار کار می‌شوند،اظهار داشت: با در نظر گرفتن این موضوع باید با نیازسنجی، آموزش‌ها متناسب با بازار کار ارائه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه استفاده از اعتبارات ملی و استانی موجب افزایش کارگاه‌های موجود می‌شود، گفت: باید از این ظرفیت نیز در راستای افزایش مهارت استفاده کرد.

انصاری با بیان اینکه مهارت‌آموزی و بالابردن کیفیت‌های آموزشی متناسب با نیازهای استان از اهداف اصلی فنی و حرفه‌ای است، اضافه کرد: آموزش مهارت‌های لازم موجب ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به برگزاری المپیادهای مهارتی برای فرهنگسازی و ایجاد انگیزه در گسترش آموزش‌های مهارتی اضافه کرد: حضور در مسابقات جهانی و شناسایی نخبگان مهارتی در سطح ملی و بین‌المللی از اهداف این المپیادها به شمار می‌شود.

وی با بیان اینکه آبان ماه امسال نیز هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگان استان زنجان در 18 رشته برگزار خواهد شد.

انصاری با اشاره به حضور بیش از 2 هزار نفر شامل یک هزار و 84 آقا و 933 خانم در مرحله شهرستانی گفت: از این تعداد 134 نفر به مرحله کشوری راه‌ یافته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان رشته‌های مرحله کشوری این المپیاد را لوله‌کشی گرمایشی، فناوری طراحی گرافیک، مکاترونیک، تأسیسات الکتریکی و رباتیک و تراش CNC اعلام کرد و افزود: قنادی، تبرید و تهویه، الکترونیک و فناوری اطلاعات، طراحی مهندسی، نقاشی خودرو، جوشکاری، خیاطی، کاشی‌کاری نیز از دیگر رشته‌های این المپیاد است.

وی در ادامه گزارشی از برنامه‌های آموزشی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان نیز ارائه کرد و گفت: در این زمینه ارائه بیش از 2 هزار نفر ساعت آموزش مهارت‌جویان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در برنامه اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار