شهردار تبریز:

مشارکت شهروندان، مهم‌ترین سرمایه شهرداری

شهردار تبریز در حاشیه آیین افتتاح طرح استقرار سیستم مدیریت بحران در مجتمع های مسکونی، تاثیر مشارکت شهروندان در مدیریت بحران را کارگشا عنوان و آن را مهم ترین سرمایه شهرداری در این حوزه توصیف کرد.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۰۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با تاکید بر نقش همکاری شهروندان در حوزه های مختلف مدیریت شهری، افزود: زمانی که شهروندان در اجرای یک برنامه یا یک طرح با شهرداری همکاری داشته اند، نتایج و اثرات بسیار مثبتی را شاهد بوده ایم.

وی اذعان کرد: در مسئله مهمی همچون مدیریت بحران، به مشارکت شهروندان نیاز داریم تا بتوانیم با حوادث غیرطبیعی و بحران های ناشی از این حوادث، به بهترین نحو و با کمترین خسارت مالی و جانی، مقابله کنیم.

نجفی با اشاره به برنامه های اجرایی شهرداری در زمینه آموزش شهروندان و جلب مشارکت آن ها برای مدیریت بحران، بیان داشت: شهرداری تبریز، برای نخستین بار، از شهروندان دعوت کرده تا در پیاده کردن اصول مدیریت بحران و اجرای برنامه های مدون شهرداری در این حوزه به صورت جدی وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین دستاوردی که از این مشارکت عاید شهروندان می شود، عمل به اصول امداد و نجات در زمان بروز حادثه است و بدین وسیله، در مدت زمانی که تا رسیدن نیروهای امدادی دارند، می توانند جان خود و عزیزانشان را از صدمات احتمالی حفظ کنند.

شهردار تبریز امیدواری کرد: با استقبال شهروندان از این طرح، تبریز در برابر حوادث غیرمترقبه به اصول پیشگیری مسلح شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار