دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زرندیه
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرندیه گفت: امر به معروف هر چیز خوب و خیر و نهی از منکر هرچیز بد و شر است؛ بنابراین امر به معروف فقط حجاب نیست.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۲۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرگرد پاسدار محمد مهجوری در این همایش آمرین به معروف این شهرستان با اشاره به لزوم احیاء فریضه امر به معروف گفت: یکی از مهمترین مباحث در نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: شاید برخی تصور کنند نهضت امام حسین(ع) در برابر کسانی بود که مقابل پیامبر(ص) ایستادند و مقابله کردند و خواستند سدی در برابر اسلام باشند ولی با دقت و موشکافی متوجه می شویم که حرکت امام حسین(ع) برای حفظ انقلاب پیامبر(ص) است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر زرندیه تصریح کرد: مسئولیت همگانی و توجه به محیط و فرهنگ که هرکدام وظیفه‌ای دارند، بسیار حائز اهمیت است.

سرگرد پاسدار مهجوری ادامه داد: غفلت اجتماعی در یک نظام و جامعه به دلیل ترک امر به معروف و نهی از منکر، سرنوشت یک جامعه و حرکت آن را تحت تأثیر قرار می دهد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت زرندیه به شیوه های موثر امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اولین و مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی است؛ یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) در ترویج و گسترش مکتب، توجه به این شیوه بوده است. 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در اغلب کارها از قبیل کندن خندق، ساختن مسجد و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و.... قبل از اینکه دیگران را تشویق به این کار کند خود پیشقدم می‌شد، همچنانکه امامان معصوم(ع) به این طریق عمل می‌کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرندیه تصریح کرد: دومین اصلی که در تأثیر امر به معروف و نهی از منکر در خور توجه است، احترام به شخصیت افراد است؛ مرتکبان منکر تا وقتی که متجاهر به گناه نشده‌اند و به طور آشکار خود را آلوده نکرده‌اند محترمند و نباید به هتک حرمت آنها پرداخت.

وی افزود: معمولا ما انتظار داریم کسانی که در گرداب منکرات غوطه‌ور شده‌اند یک دفعه از گرداب خارج شوند و یک مسلمان ایده‌آل شوند؛ در حالی‌ که تربیت امری تدریجی است و فضایل و رذایل هیچ‌ کدام یک مرتبه در جان انسان‌ها به وجود نمی‌آیند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زرندیه تصریح کرد: در حقیقت می‌توان گفت که از علل نزول تدریجی قرآن توجه به این نکته مهم است، چرا که قرآن کتاب تربیتی است و برای هدایت انسان‌ها به سوی کمال مطلوب نازل شده است.

سرگرد پاسدار مهجوری یکی از امتیازات مکاتب الهی تشویق به خوبی‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) از عامل تشویق برای پیشبرد اهداف استفاده‌های زیادی می‌کرد؛ پست‌های حساس سیاسی، فرهنگی و نظامی را به افراد لایقی می‌سپرد و به این ترتیب، امت را به نیکی و پاکی دعوت می‌فرمود.

وی افزود: شکی در این مسئله نیست که محیط هر چند نقش زیربنایی ندارد ولی در پرورش فضایل و رذایل نقش اساسی دارد؛ رسالت انبیا نیز مبتنی بر این اصل بود که محیط را به گونه‌ای آماده سازند تا خود مردم عدالت را بر پادارند.

سرگرد پاسدار مهجوری خاطرنشان کرد: این هشدار بزرگی برای ماست که اگر جامعه دینی دچار غفلت، فراموشی هدف و فاصله گرفتن از رهبری شود، چنین سرنوشت هایی همیشه در انتظارش است.

وی ادامه داد: در مکانیزم حراست و مراقبت از ارزش های دینی پیش بینی شده که یک وظیفه همگانی و نظارت اجتماعی وجود داشته باشد؛ اگر این احساس و درک وجود داشته باشد، جامعه ای شاد و پر تحرک خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: حواسمان به فضای مجازی باشد چراکه بسیاری از اتفاقات در این فضاها رخ می‌دهد؛ باید به این سمت برویم که امر به معروف و نهی از منکر تنها حجاب نیست، خط قرمز نکشیم و در همه موضوعات دقت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات