مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از برگزاری ویژه برنامه های متعدد در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۳۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد که با حضور اکبر صمدی فرماندار این شهرستان و سایر اعضای انجمن تشکیل شد، با بیان اینکه مدارس و دانشگاهها سهم عمده ای در ترویج فرهنگ مطالعه دارند، اظهار داشت: اساتید دانشگاهها و مربیان مدارس میتوانند با مشارکت فعالانه در برنامه های کتابخانه ای، دانشجویان و دانش آموزان را بیش از پیش به مطالعه کتاب عمومی و غیردرسی در کنار کتابهای درسی تشویق کنند.

وی، نشستهای کتاب خوان، نقد و بررسی و جمع خوانی را از جمله برنامه های فرهنگی کتابخانه ها برشمرده و افزود: تلاش کتابداران استان اینست که عموم شهروندان با کتاب انس بگیرند.

عزیزخانی، ارسال دفترچه «نورسیده ها» به دانشگاههای استان و معرفی کتب تازه وارد به کتابخانه های عمومی را از جمله برنامه های در دست اقدام دانسته و تصریح کرد: برگزاری نشست های کتاب خوان در سطح دانشگاهها می تواند در ترغیب بیشتر دانشجویان به سمت کتابخوانی مؤثر واقع شود.

این مسئول، تقویت و غنی سازی کتابخانه های سطح مدارس را از جمله مهمترین نیازهای دانش آموزان بیان کرده و گفت: با حضور کتابدار متخصص در کتابخانه زیبا و غنی، مطمئنن شاهد جذب دانش آموز به سمت کتابخانه و مطالعه خواهیم بود.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه با اعلام حضور مؤثر کتابخانه های عمومی این شهرستان در برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، از برگزاری نشست کتاب خوان در دانشگاه پیام نور خبر داد.

اکبر صمدی با بیان اینکه پرداخت بموقع و کامل سهم کتابخانه های عمومی از درامدهای شهرداری باعث ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه ها و خدمات کتابخانه ای میشود، افزود: شهرداری وظیفه دارد با اجرای این نص قانون، یاریگر کتابخانه های عمومی در خدمات رسانی به مردم باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی این شهر را از اولویت های فرهنگی منطقه قلمداد کرده و خواستار مشارکت خیرین در این خصوص شد.

قابل ذکر است که در حاشیه این جلسه و با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در فاز دوم ساختمان کتابخانه عمومی شهید رجائی پارس آباد افتتاح شد.

ارسال نظرات