فرماندار بیله سوار:

اماکن مشکوک در روستاها نظارت شوند

در دو سال اخیر 30مرکز ارائه قلیانسرا در شهرستان پلمپ و تعطیل شده است و ترتیبی اتخاذ شده است که هیچ مجوزی برای راه اندازی قلیانسرا در شهرستان داده نشود.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۷۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از پایگاه خبری صبح مغان، فرماندار بیله سوار در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار گفت:امروزه کاملا مشخص شده که هیچ فرد، خانواده و اجتماعی نمی تواند ادعا کند که در معرض خطر مواد مخدر نمی باشد.

وی با اشاره به تغییر شیوه های تولید وعرضه مواد مخدر از سنتی به صنعتی و شیمیایی گفت: ابزار مبارزه تغییر کرده و امروزه تکیه بر مبارزه سخت افزاری با پدیده اعتیاد به تنهایی با شکست روبرو شده است.

حلیم با اشاره به رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مواد مخدر منشا فساد هست و این فساد باید ریشه کن شود تا جامعه اصلاح شود، گفت: ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر مي باشد و شهرستان بیله سوار نیز به لحاظ مرزی بودن و موقعیت جغرافیایی به صورت مضاعف در معرض این معضل قرار دارد و همه دستگاههای عضو و نهادهای مردمی باید در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و فعال کردن و مشارکت دادن خود مردم به صورت جدی وارد عمل شوند .

حلیم با اشاره به آمار کشوری شیوع مواد مخدر در کشور افزود: نرخ شیوع اعتیاد در ایران سه درصد است و 63 درصد معتادان کشور در حال حاضر متاهل هستند و 58درصد معتادان کشور زیر 34 سال سن دارند.

وی افزود: سن اعتیاد در سال‌های اخیر از 23 سال به 21 سال کاهش پیدا کرده است و متاسفانه والدین آگاهی لازم  در این زمینه ندارند و 55 درصد از آن‌ها سه تا پنج سال پس از اعتیاد فرزندانشان مطلع می‌شوند.

وی همچنین خواستار ارائه و اجرای برنامه های عملیاتی و آگاهسازی از طریق نصب بنرهای آگاه سازی از مواد مخدر در طول دوماهه آینده از سوی دستگاهها و نهادهای دولتی و مردمی در خصوص پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر شد

او افزود:در دو سال اخیر 30مرکز ارائه قلیانسرا در شهرستان پلمپ و تعطیل شده است و ترتیبی اتخاذ شده است که هیچ مجوزی برای راه اندازی قلیانسرا در شهرستان داده نشود.وی همچنین خواستار نظارت بر اماکن مشکوک به قلیانسراها در روستاها شد.

حلیم اظهار داشت : مهم این است که برای به نتیجه رسیدن از کلیه ظرفیت های شهرستان استفاده شود و امامان جمعه و جماعات، سپاه، بسبج، دانش آموزان، دانشجویان، اصحاب رسانه شهرستان.دهیاران وغیره در این امر مهم کمک کنند و با یک حرکت جهادی تمامی خانواده ها جهت نجات فرزندان این مرز بوم پای کار آیند .

وی افزود:اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان زمانی به نتیجه میرسد که قبل از دانش آموزان اولیای آنها آموزش مبارزه با مواد مخدر ببینند در غیر این صورت اگر تنها دانش آموزان آشنایی با مضرات مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتي را آموزش ببینند و والدین ورود پیدا نکنند و آموزش نبینند ممکن است در اجرای پیشگیری نتیجه عکس عایدمان شود .

 حلیم در ادامه با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر از مرزهای شهرستان کاهش یافته است افزود:با تلاش نیروهای مرزبانی و امنیتی شهرستان جلوی هر گونه دادو ستد مواد مخدر در مرزهای شهرستان گرفته شده است وبا سوداگران مرگ برخورد جدی صورت می گیرد

ابرینی رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان نیز در این جلسه افزود:از طریق همکاری بهزیستی شهرستان برای 150نفر از زنان و دختران و برای 30نفر از جوانان در آستانه ازدواج و برای 75نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت کمیته امداد امام خمینی (ره)برنامه های پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است.

وی در ادامه گفت:با همکاری شبکه بهداشت و درمان بیله سوار و بهزیستی نمایشگاه عکس با موضوع  پیشگیری از اعتیاد وآگاهی از خطرات احتمالی در سالن اجتماعات کانون فرهنگی امام هادی (ع) کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار برگزار شد.

هژیر سرپرست بهزیستی بیله سوار نیز افزود:در یک ماه اخیر 90نفر از مددجویان بهزیستی در کارگاه پیشگیری از اعتیاد شرکت کرده اند همچنن برای افراد 20الی 45ساله به تعداد 195نفر آموزش های مهارتهای زندگی ارائه شده است و همچنین 80نفر در آموزش مهارت زندگی خانواده شرکت کردند

هژیر افزود:برای کلیه ادارات شهرستان در صورتی که حداقل 10نفر اعلام آمادگی نماید کلاسهای پیشگیری از اعتیاد در آن ادارات برگزار خواهد شد.

بیگ اوغلی کارشناس ورزش و جوانان بیله سوار نیز به اهم برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش در شهرستان اشاره کرد و  گفت: در هفته تربیت بدنی و ورزش که از ۲۶ مهر تا ۲ آبان ادامه دارد هر روز به نام خاصی نامگذاری شده است و 17برنامه فرهنگی و ورزشی در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود:همایش پیاده روی خانوادگی با شعار اعتیاد دشمن بشریت صبح روز 30مهر ماه در شهرستان برگزار می شود و به 81نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز نفیس ارائه خواهد شد.وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار شهرستان بیله سوار در دوم آبان ماه در شهرستان به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان بیله سوار خبر داد.

رئیس پیام نور شهرستان نیز با تاکید بر اینکه نباید از موضوع مواد مخدر به سادگی گذشت، تصریح کرد: بحث مبارزه با مواد مخدر باید از فرد محوری خارج شده و به سمت اجتماع محوری سوق داده شده و در این راستا کار اساسی،علمی و پژوهشی  باید در دستور قرار گیرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار