خبرهای داغ:
معاون بین الملل حوزه علمیه کشور گفت:جریان تکفیری امروز هم امت اسلام را درگیر کرده و هم امنیت جهانی را به خطر انداخته است که باید این موضوع مورد توجه همگان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۷۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، معاون بین الملل حوزه علمیه کشور،پیش از ظهر امروز در همایش پیامدهای تکفیری و مسئولیت علمای اسلام اظهار کرد: جریان تکفیری بزرگترین پدیده خطرناک امروز جهان است.

وی افزود: جریان تکفیری امروز هم امت اسلام را درگیر کرده و هم امنیت جهانی را به خطر انداخته است که باید این موضوع مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه باید برای درمان تکفیری جلسات بیشتری را برگزار کرد، اظهارداشت: مسئولان نظام و جهان اسلام سهم بیشتری در این راستا دارند و تا کنون ایران تا حدودی زیادی معصونیت پیدا کرده است که این دارای عوامل متعددی است.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم خطر جدی امروز متوجه جهان اسلام شده است، تصریح کرد: با اندیشه و تدینی که آنها به کار برده اند اکنون تعدادی از جوانان جامعه ما صید این موضوع شده اند که اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم و اگر دیر بجنبیم و غفلت کنیم شاهد ازدست دادن جوانان بیشتری خواهیم بود.

معاون بین الملل حوزه علمیه کشور گفت: جریان تکفیری  یک جریان بسیارخطرناک و جهنمی است که عالم را گرفتار کرده است.

وی با اشاره به تبیین آموزه های قرآن نسبت به جرائم چهارگانه تکفیری، افزود: اولین پیامدهای تلخی که تکفیری در اندیشه دارد قتل مسلمانان است.

حجت الاسلام زمانی اظهارداشت: امروز بحث مذهب نیست گستردگی کشتار و جنایات در دنیا در حال پیشرفت است که باعث تاسف انسان می شود تا کنون سابقه نداشته این گستره از کشتار را داشته باشند تنوع جنایات هم سابقه ندارد.

وی ترغیب را یکی از موارد مهم جریان تکفیری اعلام کرد و تصریح کرد:  اصل مدیریت در جریان استعمار آمریکا می بینیم و ماهم غافلیم، اولین کار کشتار مسلمانان بود.

معاون بین الملل حوزه علمیه کشور تخریب را جرم دوم جریان تکفیری ها دانست و گفت: اکنون افسادی که در جامعه اسلامی پیش می آید همین است، بسیاری از شهرها تبدیل به ویرانه شده خانه ها روستاها و بارگاه های زیارتی ویران شدند و می خواهند هرچه از اسلام باقی مانده است ویران کنند.

وی افزود: تفرقه یکی دیگر از موضوعاتی است که در جهان اسلام ایجاد شده و مهمترین دلیل منع تفرقه مثل شدن و نبود قدرت برای پیشبرد اسلام است.

حجت الاسلام زمانی اظهارداشت: کریح کردن چهره اسلام و شریعت امت دینی جرمی غیر قابل گذشت است که توسط تکفیری ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیامبر(ص) وجودش رحمت بوده است اما تکفیری ها اسلام را خشن ترین دین  عالم معرفی کردند و هیچ دینی در این اندازه جنگ داخلی ندارد و این جنایات بزرگ غیر قابل بخشش است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها