ائمه جمعه شرق استان کرمان نسبت به اظهارات توهین آمیز وزیر بهداشت واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۱۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ائمه جمعه شرق استان کرمان نسبت به اظهارات توهین آمیز وزیر بهداشت واکنش نشان دادند.

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در واکنش به اظهارات توهین آمیز وزیر بهداشت مبنی بر اینکه”امیدوارم ائمه جمعه زحمت روانپزشکان را زیاد نکنند”، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: اقای وزیر بهداشت جنابعالی که از وزیران موفق دولت هستید و زحمات زیادی در عرصه بهداشت و درمان داشته اید به شما توصیه میکنم سعی کنید بازیچه دست افراد مغرض قرار نگیرید.

امام جمعه ریگان در ادامه با بیان اینکه گفتمان ائمه جمعه، گفتمان ولایت است،تصریح کرد: ائمه جمعه وامدار هیچ دولت،گروه و جناحی نیستند و با تمام توان تا پای جان پای علم ولایت سینه می زنند.

وی افزود:یک نویسنده فرانسوی جمله روانشناسی گفته است که بر گرفته از روایات ائمه معصومین است و ان جمله این است که”نیش یک مگس اسب چالاک را از تاختن باز نمی دارد”.

رنجبر ماهانی عنوان کرد:جناب وزیر بهداشت آن ۹۵۰ نفر مدیری که به بیت المال مسلمین دست درازی کردند هم زحمت روانپشزکان را زیاد و هم اعتماد ملی را خدشه دار کرده است.

حجت الاسلام قاسم دانشی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: اینجور صحبت کردن از وزیر بهداشت بعید است و اقای هاشمی یکی از وزرای خوب و کار آمد هستند و بنده تعجب کردم که اقای وزیر اینچنین صحبت کردند.

امام جمعه شهرستان بم ادامه داد:همین جور که حوزه کاری وزیر بهداشت تخصصی است ایشان به حوزه تخصصی خود رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست تصریح کرد:آقای وزیر همان رشته پزشکی که انجام وظیفه می کنید خوب است و هر موضوعی را سیاسی نکنید.

حجت الا سلام ایرانژاد نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه وزیر بهداشت زیاد زحمت میکشن اظهار داشت: اگر نواقص و کمبود ها را خطبا ، ائمه جمعه و رسانه ها مطرح می کنند قصد و غرضی ندارند و میخواهند به گوش مسئولین رسیده شود.

امام جمعه نرماشیر در ادامه گفت: وزیر بهداشت در سفر اخیرش به بم گفت، واقعا در حق این منطقه کوتاهی و غفلت صورت گرفت است و بنده در پاسخ به ایشان گفتم که یکی از کسانی که غفلت و کوتاهی کرده است شما بودید و سه سال از عمر این دولت گذشته و شما هم توجه نکردید.

وی تصریح کرد:ائمه جمعه، خطبا و هر کسی که در کشور تریبونی دارد این ها میخواهند بعضی از مسئولینی منجمله خود شما را از غفلت و کوتاهی نجات دهند.

ایرانژاد گفت:ما از وزیر بهداشت انتظار نداشتیم اینجوری صحبت کند و امیدواریم که نکات اخلاقی را بهتر رعایت کنند و هر حرفی را نزنند.

حجت الا سلام ایرانژاد با بیان اینکه اگر نصیحت و دلسوزی ائمه جمعه در جامعه نباشد شماهم مسیر خدمت کردن را گم می کنید،عنوان کرد: وزیر بهداشت یک دور دیگر اسلامی شناسی بخواند تا همه مسائل را یاد بگیردو بهتر از این که هستید به مردم خدمت کنید.

حجت‌الاسلام خیرالله‌ ابراهیمی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما بابیان اینکه ائمه جمعه وظیفه دارند نسبت به فضای سیاسی کشور،منطقه  و جهان روشنگری انجام  دهند،اظهار داشت:ائمه جمعه از اول انقلاب وظیفه اصلی انها تبین مواضع دینی و اسلامی نظام بوده و همسویی با ولایت و ما غیر از این چیزی نگفتیم .

امام جمعه فهرج افزود:وزیر بهداشت از وزرای خوب این دولت است و بنده تعجب میکنم که ایشان این کلام را گفته اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این جور صحبت کردن درست نبود و از وزیر بهداشت این توقع نمی رفت ،تصریح کرد:امیدواریم دیگر اینجور صحبت کردن ها تکرار نشود.

امام جمعه فهرج در پایان تاکید کرد:این کار بسیار زشت و این صحبت وزیر بهداشت محکوم است.



ارسال نظرات