تیم جامعه‌نگر دندانپزشکی اصفهان با هدف ارتقای سلامت در مناطق محروم وارد منطقه دشتروم یاسوج شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۷۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱

امروز تیم جامعه نگر دندانپزشکی اصفهان با هدف ارائه خدمت و ارتقای سلامت در مناطق محروم وارد منطقه دشتروم یاسوج شد.

سالار جوکار در حاشیه ورود این تیم به منطقه دشتروم اظهار کرد: تیم جامعه‌نگر دندانپزشکی اصفهان مدتی است که با هدف خدمت و ارتقای سلامت در مناطق محروم حضور یافته و ارائه خدمت می‌دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توجه و حمایت از قشر محروم و نیازمند جامعه از کارهای پسندیده است، افزود: علاوه بر گروه اجرایی 20 دندان‌پزشک با این تیم وارد یاسوج شده است.

وی با عنوان اینکه تمامی خدماتی که این تیم ارائه می‌دهد رایگان است، گفت: اولویت خدمت به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت است.

این مسؤول، حضور و انجام چنین خدماتی در مناطق محروم را عاملی جهت ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد و بیان داشت: خدمت به مناطق محروم علاوه بر توسعه سلامت، اجر معنوی و آرامش روحی نیز به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به حضور این تیم پزشکی در منطقه دشتروم یاسوج، گفت: امیدواریم با همکاری نهادها و سازمان‌ها بتوانیم چنین طرح‌هایی را در دیگر مناطق محروم استان اجرا کنیم.

جوکار، ارائه هرگونه خدمتی توسط این تیم دندانپزشکی را رایگان عنوان کرد و یادآور شد: در مدتی که این تیم در منطقه دشتروم مستقر هستند، مردم دیگر مناطق و روستاهای اطراف می‌توانند جهت معاینه و درمان به آنها مراجعه کنند.

قائم‌مقام امور اجتماعی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تیم جامعه نگر دندانپزشکی از 28 تا 30 مهر ماه در این منطقه حضور دارند، گفت: این تیم خدمات مختلف دندانپزشکی مانند معاینه، ترمیم، جرم‌گیری و بهداشت دهان و دندان به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

وی، آموزش بهداشت دهان و دندان، مراقبت از دندان و اقدامات پیشگیرانه را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این تیم عنوان کرد و افزود: آموزش و اقدامات پیشگیرانه بسیار راحت‌تر از درمان بوده و می‌تواند در توسعه سلامت در جامعه مؤثر باشد.

جوکار با اشاره به اینکه 15 یونیت جهت استقرار این گروه در دشتروم برپا شده است، تصریح کرد: این طرح به همت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، سپاه یاسوج، پایگاه مقاومت منطقه دشتروم، مجمع خیرین کهگیلویه و بویراحمد و یکی از خیرین منطقه (حکمتیان) توسط تیم جامعه‌نگر دندانپزشکی اصفهان به مدت سه روز در یاسوج اجرا می‌شود.

ارسال نظرات