خبرهای داغ:
با انجام تدابیر لازم

اصفهان دهه محرم را بدون سوختگی طی کرد / خیمه سوزی در مکان های هماهنگ شده انجام شد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان ضمن بیان گزارشی از عملکرد این سازمان در ایام دهه اول ماه محرم، گفت: در این ایام هیچ گزارش سوختگی اعلام نشد.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۹۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج علی شریعتی درباره اقدامات صورت گرفته آتش‌نشانی در دهه اول ماه محرم اظهار کرد: تمام تیم‌های ما در این مدت در ایستگاه‌ها مستقر شدند و نکات ایمنی مورد نیاز را در اطلاعیه‌ای به ایستگاه‌های صلواتی اعلام کردیم.

وی در ادامه از تدابیر قبل از ماه محرم برای پیشگیری از حوادث گفت و بیان کرد: به کلیه اماکنی که از سال گذشته و امسال به ما معرفی شده بود تیم‌های آموزشی برای آموزش و سنجش ایمنی این مراکز اعزام شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم تائید آتش‌نشانی برای فعالیت ایستگاه‌های صلواتی بیان کرد: یکی از شرایط تائید این اماکن داشتن کپسول آتش‌نشانی در آن‌ها بود که بعضی از این‌ها به کپسول مجهز بودند و برخی هم که نداشتند مجهز شدند.

وی از 10 مورد حریق و حادثه جزئی در این ایام خبر داد و گفت: در این حوادث که عموماً هم حوادث خاصی نبود، معمولاً خود مردم آن را اطفا کرده بودند و در چند مورد هم اکیپ‌های آتش‌نشانی به محل اعزام شدند که سریعاً آتش خاموش شد.

شریعتی با اشاره به نذر بعضی از مردم در شب عاشورا (شام غریبان) برای روشن کردن شمع اظهار داشت: در محله‌هایی در سطح شهر مکان‌هایی را برای روشن کردن شمع تعبیه شد و در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی 40 تیم اطفائیه و 7 مورد گشت موتوری در اصفهان فعال شدند.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای بالا بردن ایمنی دسته‌های عزاداری نیز خاطرنشان کرد: یکسری هیئات و دسته جات در مکان‌های ثابتی از شهر را هرساله داریم که امسال با تمرکز بیشتری مسیرهای خروجی و ورودی آن‌ها را با در نظر گرفتن تعداد شرکت کنندگان و ظرفیت موجود در صورت رخ دادن حادثه‌ای مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان یکی از دلایل آتش‌سوزی و حریق را سیم‌کشی و چراغ‌های هیئات دانست و افزود: در ایام محرم هیچ‌گونه سوختگی به ما گزارش نشده است و فقط آتش‌سوزی خیمه‌ها را در سه مکانی که سال گذشته اجازه این کار داده نشده بود، داشتیم؛ که آن هم با هماهنگی صورت گرفته با آتش‌نشانی و گرفتن مجوز و حضور اکیپ‌های آتش نشانی انجام شد.


ارسال نظرات