خبرهای داغ:
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در آیین استقرار سیستم مدیریت بحران در تبریز با اشاره به اهمیت آشنایی شهروندان با اصول مدیریت بحران گفت: همه نهادها و سازمان ها، به نوعی و کم و بیش، با مسائل مدیریت بحران آشنا هستند؛ ولی نکته مهم، آشنایی و آمادگی شهروندان با اصول مدیریت بحران و حوادث است.
کد خبر: ۸۷۶۴۴۰۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ، دکتر افشین علیخانی افزود: هدف اصلی استقرار چنین سیستمی، ایجاد یک جامعه اماده برای مقابله به حوادث طبیعی و اثرات آن است و همین ضرورت، برای سازمان ها و نهادهای دخیل، تعیین تکلیف می کند تا برای آموزش شهروندان، همت کنند.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور، همچنین برخی از اصول آموزشی در حوزه مدیریت بحران را بیان و خاطرنشان کرد: با توجه به این امر که در زمان بروز پاره ای حوادث مانند زلزله، زمان تصمیم گیری بسیار اندک است، هر شهروندی باید اصول پناه گرفتن در خانه یا مکانی را که در آن قرار دارد، بداند.

علیخانی، ضمن تاکید بر نهادینه شدن اصول مدیریت بحران در میان شهروندان، اظهار داشت: در عین حال، برای نوشتن دستورالعمل ها و تدوین و ایجاد تغییرات لازم در دستورالعمال های پیشین، زمان نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این نکته که تبریز، این بار هم در بحث مدیریت بحران پیشگام دیگر شهرها شده است، یادآور شد: طرحی که بر پایه مشارکت شهروندان بنا نشود، محکوم به شکست است و شهرداری تبریز، با درک این موضوع، برنامه های خود را بر پایه جلب مشارکت و همکاری شهروندان تنظیم کرده است که از این لحاظ، در بین دیگر شهرهای کشور، پیشگام به شمار می رود.

 

نخستین دوره آموزشی و طرح استقرار مدیریت بحران در اماکن مسکونی تبریز در مجتمع قدس شرکت پالایش نفت تبریز واقع در جاده ائل گلی برگزار شد .

ارسال نظرات