با حضور مسئول مجمع و شورای راهبردی سازمان بسیج مستضعفین، هفتمین مجمع عالی بسیج استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۴۵۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، اسکندری مسئول مجمع و شورای راهبردی سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه برگزاری هفتمین مجمع عالی بسیج استان هرمزگان، عنوان کرد:مجمع عالی بسیجیان استان هر سال با عنوان تبیین سیاست‌های راهبردی نشست‌هایی تخصصی برگزار می کند که نظارت بر فعالیت کارگروه‌های شهرستان‌ها، تبیین سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تاکید بر مدیریت جهادی و خارج از بوروکراسی اداری، جذب نیروهای نخبه و علاقه مند به فعالیت‌های بسیج، و پاسخ به سوالات و معرفی یک فعالیت نمونه جهادی در شهرستان‌ها از جمله اقدامات آن است.

وی، افزود: مجمع بسیج در حقیقت یک مجمع مشورتی بوده و سیاستگذاری و اتاق فکری است که اقدامات اجرایی را بر عهده ندارد این مجمع در کشور زیر نظر سازمان بسیج مستضعفین فعالیت می‌کند و تعداد اعضاء هیئت رئیسه مجمع با رای‌گیری انتخاب می‌شوند که 8 کارگروه به شکل تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

اسکندری با اشاره به ارائه راهکار از سوی اعضاء در کارگروه‌های تخصصی، گفت: مشکلات در سطح شهرستانی یا استانی در کارگروه بسیج مطرح شده و راهکارهایی برای رفع این معضلات از سوی اعضاء ارائه می‌شود که این امر مهم‌ترین اقدام مجمع است.

وی، یادآور شد: طرح‌های ارائه شده در مجمع عمومی که سالانه 2 بار جلساتی را برگزار می‌کند به طرح‌های ارائه شده از سوی کارگروه‌ها رای داده و آن‌ها را پس از بررسی تمامی ابعاد مربوطه مصوب می‌کنند و سپس به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی، گفت: مصوبات مجمع بسیج استان به دبیرخانه این مجمع ارسال می‌شود که از سوی آنان باید اجرای طرح‌ها پیگیری شود و گزارشاتی ماهانه یا سالانه ارائه می‌شود.

اسکندری، افزود: در گزارشات سالانه از دستگاه‌های اجرایی توضیح خواسته می‌شود و به واقع مطالبه‌گری می‌کنیم که تا چه میزان مصوبات اجرایی شده است.مجمع بسیج یک اتاق فکر است که می‌بایست طرح ارائه دهند اگر چنانچه طرحی اجرایی نشد نباید ناامید شوند و راهکاری ارائه ندهند در حقیقت مجمع به دنبال تولید فکر، ایده و راهکار است.

در ابتدای این مجمع سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امروز همه ما وظیفه داریم که به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام (ره) دقت کنیم و به آینده ایی که امام(ره) برای ما تبیین کرده اند با دست باز پیش رویم.

ترابی افزود: یکی از محل هایی که ما می توانیم به این نظام کمک کنیم همین ساختار بسیج است که با فکر کردن و تبیین کردن و برطرف کردن موانع می توانیم کارکرد بسیج را بهتر کنیم و اگر تکلیف و ادای دین ما برای رضای خدا باشد قطعا موانع برطرف خواهد.

 
ارسال نظرات