مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت امنیت در جامعه اسلامی و وجود این امنیت و همدلی در استان گیلان، به نظر می رسد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، دست های مرموز و افکار مسموم و افراد فرصت طلب در صددند بین نهادها، سازمانها، تشکل ها و شخصیت های انقلابی و ولایی ایجاد اختلاف و تفرقه نمایند.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۰۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد در همایش ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج محلات شهرستان رشت با بیان اینکه ارتداد خواص از مبانی و اصول، موجب بروز آفت و ایجاد خطری جدی در هر نهضت و انقلاب دینی می شود، اظهار کرد: برخی از خواص جبهه حق پس از رحلت رسول خدا(ص) بر اثر همین بازگشت از اصول و مبانی، نه حرمتی برای ایمان و سابقه جهادی و انقلابی خود نگه داشتند و نه حریمی برای اسلام و رهبری نهضت قائل شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه تاریخ اسلام بیانگر این حقیقت است که 3 عامل اساسی در پیدایش و رشد پدیده خطرناک "ارتداد خواص" نقش داشته است، گفت: ثروت های هنگفت و بادآورده ای که برخی از خواص و چهره های سابقه دار پس از رحلت رسول خدا(ص) با توسعه قلمرو اسلامی و رشد درآمدهای ناشی از فتوحات و غنایم به دست آوردند، اولین عامل ارتداد خاص بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پس از رحلت رسول خدا(ص) برخی از خواص سابقه دار و صاحب منصب در سایه عطایای حکومتی و دولتی و تفویض های مالی و امتیازهای انحصاری به یکباره به ثروت ها و سرمایه های کلان دسترسی پیدا کردند، خاطرنشان کرد: در نتیجه همین خواص انقلابی و سابقه دار برای حفظ این موقعیت دنیوی خود، نه تنها تمام سابقه زهد و فداکاری های گذشته خود را زیر پا گذاشتند بلکه در مقابل جبهه حق و رهبری جبهه حق ایستادند.

حجت الاسلام معتمد عمیق بودن و سنگینی روابط خویشاوندی و قبیله ای در مرکز قدرت و حاکمیت دولت اسلامی را دومین عامل ارتداد خواص برشمرد و افزود: زمانی نگذشت که تمام مظاهر و جلوه های شایسته سالاری که پیامبر به جامعه اسلامی تعلیم داده بود به فراموشی سپرده شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان سومین عامل ارتداد خواص را جعل آرمانهای سیاسی و ساختگی که هیچ همخوانی و همسازی با تعالیم وحیانی و نظری نداشتند عنوان کرد و گفت: این آرمانهای جعلی تنها مبتنی بر اجتهاد های شخصی و مصلحت گرایی و روابط حزبی و مصالح سیاسی بود. لذا در مدت کوتاهی پس از رحلت رسول خدا(ص) نسلی از آقازاده های همین خواص دینی دنیوی آنچنان تربیت شدند که قتل حسین بن علی(ع) را حکم شرعی و واجب الهی می دانستند. در حقیقت این آقازاده ها مشمول این فرمایش سیدالشهدا(ع) بودند که فرمودند : " مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ" شکم های شما از حرام پر شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان گیلان ابراز نمود: با توجه به ضرورت و اهمیت امنیت در جامعه اسلامی و وجود این امنیت و همدلی در استان گیلان، به نظر می رسد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، دستهای مرموز و افکار مسموم و افراد فرصت طلب در صددند بین نهادها، سازمانها، تشکل ها و شخصیت های انقلابی و ولایی ایجاد اختلاف و تفرقه نمایند.

حجت الاسلام معتمد با تاکید بر اینکه می خواهند بین سپاه پاسداران که پاسدار انقلاب و ارزشهای انقلابی است و نماینده محترم ولی فقیه در استان اختلاف بیاندازند، اذعان داشت: می خواهند بین نیروی انتظامی که حقیقتا حافظ امنیت و انضباط اجتماعی است و نماینده ولی فقیه اختلاف و تفرقه بیاندازند. بین اداره اوقاف و نماینده ولی فقیه می خواهند اختلاف بیاندازند. بین هیات نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان که به طور مطلق مورد تایید مقام معظم رهبری است و نماینده ولی فقیه می خواهند اختلاف بیاندازند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان همچنین تصریح کرد: این افراد فریبکار، حیله گر و فرصت طلب بدانند که اولا اگر در خانه انقلاب و در اردوگاه جبهه حق اختلافی وجود داشته باشد، تنها اختلاف سلیقه است و لکن در دفاع از اصول و ارزشهای اسلامی، ولایت و آرمانهای انقلاب همه در صف واحدی هستند. ثانیا شأن نماینده ولی فقیه در استان از شئونات ولی امر مسلمین است که این جزء بدیهیات می باشد. ثالثا قطعا در این مرحله از نیرنگ و شیطنتها باز چیزی جز رسوایی و پشیمانی بهره و نصیبشان نخواهد شد.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه میزان بصیرت و ولایتمداری افراد و روحیه انقلابی و جهادی داشتن آنان در چنین حوادثی محک می خورد و اندازه گیری می شود، خاطرنشان کرد: صاحبان این دستگاه مرموز بدانند در گیلان و در آستانه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها روز به روز شاهد اتحاد، همدلی و وحدت بیشتری در جبهه حق و دفاع از انقلاب و ولایت خواهیم بود.

 

 

ارسال نظرات