خبرهای داغ:
مریم ارزانی در جمع نخبگان بسیجی گفت: برگزاری جلسات آموزشی به منظور پیشگیری از بیماری به دلیل اهمیت گسترده سلامت بانوان ایرانی برای شبکه سلامت است.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۰۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،عصر امروز جلسه ای با حضور بانوان نخبه بسیج شرق اصفهان و به همت دفتر جامعه زنان ناحیه امام علی(ع) به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی برگزار شد.

کارشناس معاونت بهداشتی استان اصفهان در حاشیه این جلسه با اهمیت دادن به سلامت بانوان ایرانی در زندگی، گفت: جلسه آموزش امروز با شعار با قلب خود مهربان باشیم برگزار و طی این برنامه بانوان با برخی واژه های کلیدی بیماری های خاص بانوان آشنا شدند.

مریم ارزانی اظهار کرد:فعالیت بدنی و ورزش می تواند در خصوص سلامت بدن و همچنین پیشگیری از برخی بیماری ها مفید باشد که هر فرد به تناسب سن خود و وضعیت بدنی، می تواند از این فعالیت استفاده شایانی را ببرد.

وی به چهار علت عمده مرگ و میر در سنین میانسالی اشاره کرد و افزود: بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان ها و بیماری های تنفسی، به عنوان چهار عامل عمده مرگ و میر در سنین میانسالی است.

ارزانی با اشاره به بیماری دیابت در افراد، تصریح کرد:رژیم غذایی مناسب می تواند به عنوان عامل مهم در کنار مراحل درمانی دیابت و همچنین پیشگیری از دیابت به شمار رود و قطعا باید همه این موارد با پزشک مربوطه مطرح شود.

وی گفت: خود ارزیابی سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در بانوان نیز می تواند به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از وخامت بیماری و شناخت وضعیت بدن مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس معاونت بهداشت به برگزاری جلسات ویژه برای بانوان در هفته سلامت اشاره کرد و افزود: بر اساس موضوعات و روزشمار هفته سلامت بانوان، به درخواست ارگان ها، برخی جلسات آموزشی برای زنان برگزار تا بتوان آگاهی مطلوبی را به مخاطب ارائه کرد


ارسال نظرات
پر بیننده ها