مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: حضور و مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه تاثیرگذار است.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۱۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، لیلا آژیر در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی اعضای هسته مرکزی بانوان فرهیخته استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر زمان شاهد ورود مردم به فعالیت و برنامه‌ای بودیم اثرگذاری آن فعالیت در جامعه ملموس‌تر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان می‌توانند با حضور در کنار یکدیگر و و تعامل و همدلی فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان انجام دهند، افزود: تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته و فعال استان کردستان به همت تبلیغات اسلامی استان امری ستودنی و قابل تحسین است.

وی استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان کردستان در راستای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را خواستار شد و بیان کرد: استفاده از تکایا، مساجد و زنانی که در این اماکن حضور می‌یابند می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: آنچه که برای رفع آسیب‌های اجتماعی نیازی اساسی است تقویت ایمان و خودباوری است و در صورتی‌که بانوان ما ایمانی ضعیف داشته باشند و دچار سستی و کاهلی شوند نمی‌توان کاری برای این قشر از جامعه انجام داد.

آژیر اضافه کرد: در واقع هر چه ارتباط با خداوند متعال بیشتر و عمیق‌تر شود رذایل اخلاقی در جامعه کاهش می‌یابد.

وی دوری از آموزه‌های دینی را مسبب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: افزایش آمار نزاع و پرخاشگری به عنوان یک آسیب در جامعه مطرح است و باید با آموزش درست و انتقال آموزه‌های دینی به بانوان جامعه مانع وجود این آسیب‌ها شد.

وی ترویج خرافات و فعالیت‌هایی که علیه اسلام انجام می‌شود را نیز از دیگر مشکلات جامعه دانست و افزود: این اتفاقات جوانان ما را از آموزه‌های اسلامی دور می‌کند و باید نسبت به روشنگری و شفاف‌سازی این قشر تلاش شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: پرهیز از موازی‌کاری و با برنامه عمل کردن می‌تواند بانوان فرهیخته استان را در پیشبرد اهدافشان یاری کند و استانداری نیز آمادگی دارد تا در موارد مورد نیاز جمعیت بانوان فرهیخته استان را یاری کند.

ارسال نظرات