معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: برپایی راهپیمایی در این روز موجب تقویت روحیه استکبارستیزی خواهد شد و هدف مهم این روز تبیین ضرورت توجه دائم به توطئه‌های استکبار علیه انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۲۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الله نریمانی در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت 13 آبان که در سالن جلسات آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در 13 آبان سال 57 سه رویداد مهم به وقوع پیوست که یکی از این سه رویداد کشتار دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران و دیگری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 بوده که همواره در تاریخ انقلاب اسلامی ایران درخشان و پرنور خواهد بود.

نریمانی افزود: اهمیت این رویدادها در مبارزه با استکبار و مقابله با عوامل آن بوده و به همین دلیل این روز را به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نام‌گذاری کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: نقش دانش‌آموزان در تظاهرات‌ها و خلق صحنه‌های متفاوت در تاریخ انقلاب اسلامی انکار ناشدنی و قابل ستایش است و ضروری بوده تا این قشر همواره در مهم‌ترین روزهای تاریخ این کشور در راهپیمایی‌ها حضور پیدا کرده تا رشادت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان شجاع آن زمان تداعی شود.

وی افزود: مبارزات دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره)، دارای اهداف و پیام‌های بی‌شماری بود و از این رو گرامی‌داشت 13 آبان موجب شده تا دیگران نیز از این پیام‌ها آگاه شده و با حرکت در مسیر درست برگ زرین دیگری در کتاب پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت کنند.

نریمانی با اشاره به اهداف گرامی‌داشت یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: برپایی راهپیمایی در این روز موجب تقویت روحیه استکبارستیزی خواهد شد و هدف مهم این روز تبیین ضرورت توجه دائم به توطئه‌های استکبار علیه انقلاب اسلامی، گرامی‌داشت یاد و خاطره سه حادثه مهم تاریخی از جمله کشتار دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی با خط‌ ‌دهی نماینده سفارت آمریکا از جمله اهداف مهم برپایی راهپیمایی در این روز است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه و جنگ‌افروزی سران استکبار و حمایت‌های همه جانبه آمریکا از گروه‌های تروریستی و جنایت‌پیشه در سوریه و سایر کشورهای اسلامی باید مسأله اسلام‌هراسی و اسلام ستیزی و همچنین اقدامات آمریکا و سایر کشورهای حامی تروریست را در این روز مهم محکوم کرد.

به گفته نریمانی، از اهداف مهم دیگر این روز بصیرت‌افزایی و ترویج فرهنگ استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان، تأکید بر حضور آگاهانه فرهنگیان و دانش‌اموزان در عرصه استکبارستیزی، شناخت هرچه بیشتر رفتارهای مستکبرانه آمریکا و هم‌پیمانان غربی و عربی آن‌ها، ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار و همچنین بیداری اسلامی از دیگر اهداف این روز است.

وی با اشاره به برنامه‌های این روز افزود: تشکیل ستاد هماهنگی کمیته دانش‌آموزی برنامه‌های 13 آبان در سطح ادارات و مدارس، برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی با حضور صاحب‌نظران متعهد و آگاه، اجرای سرود همگانی دانش‌آموزان متناسب با روز ملی با استکبار جهانی در سطح مدارس، انجام تبلیغات محیطی از جمله تهیه پلاکارد، پوستر، بنر و تراکت‌های به همین مناسب برای نصب در ادارات برای برپایی هرچه بهتر این روز اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در پایان افزود: نظم و حفظ امنیت دانش‌آموزان در این روز به دلیل تعطیل بودن مدارس بسیار اهمیت داشته زیرا والدین فرزندان خود را به آموزش و پرورش می‌سپارند و نباید کوچک‌ترین مشکلی در این راهپیمایی پیش آید.

گفتنی است، زنگ آغاز استکبارستیزی در روز 12 آبان‌ماه یک روز قبل از 13 آبان در مدارس سطح استان کردستان زده خواهد شد.

ارسال نظرات