مدیرکل استاندارد کردستان از تدوین 19 استاندارد جدید در سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: صدور 35 پروانه استاندارد اجباری و تمدید 79 پروانه استاندارد اجباری در 6 ماهه نخست امسال انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۲۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منصور لهونیان در همایش روز جهانی استاندارد که با حضور فعالان این عرصه و جمعی از مسوولان استانی و کشوری در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 270 پروانه استاندارد اجباری تاکنون در استان کردستان برای واحدهای فعال صادر شده است.

وی با بیان اینکه این 270 پروانه شامل 470 نمونه تولیدی است، خاطرنشان کرد: صدور 35 پروانه استاندارد اجباری و تمدید 79 پروانه استاندارد اجباری در 6 ماهه نخست امسال انجام شده است.

به گفته لهونیان 49 پروانه استاندارد تعلیق، 29 پروانه ابطال و 12 صدور مجوز در سال‌جاری در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان به انجام 970 مورد بازرسی از کل واحدهای تولید، آسانسور و غیره در سال‌جاری در استان اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 600 مورد بازرسی از اصناف در قالب طرح طاها در 6 ماهه نخست امسال در استان انجام شده است.

به گفته وی 85 واحد صنفی در فرایند این بازرسی‌ها به دلایل مختلف از جمله اتمام تاریخ مصرف، نداشتن پروانه فعالیت و یا جعل مهر استاندارد توقیف شده‌اند.

بازرسی 203 مورد آسانسور

لهونیان همچنین از بازرسی 203 مورد آسانسورهای سطح استان خبر داد و گفت: در همین راستا 108 مورد گواهی تائید صادر و هفت آسانسور ادارات پلمب شده است.

وی به انجام یک‌هزار و 42 مورد بازرسی کالاهای صادراتی و 56 مورد بازرسی از کالاهای وارداتی اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث نظارت بر اوزان و مقایس اوزان سبک و سنگین نیز 950 باسکول مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد کردستان خاطرنشان کرد: 540 مورد بازرسی از نازل‌های عرضه سوخت در استان انجام شده است.

وی از تدوین 19 استاندارد جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: توزیع بیش از 40 هزار سی‌دی و کتابچه در راستای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ توجه و اهمیت به استانداردها انجام گرفته است.

لهونیان تصریح کرد: 50 گشت مشترک در زمینه نظارت بر استاندارد طلا در سطح استان انجام شده که در همین راستا 240 گرم طلای غیراستاندارد قیچی و از فرایند عرضه خارج شده است.

ارسال نظرات