خبرهای داغ:
مربی عقیدتی ـ سیاسی در ناحیه بسیج سپاه سرایان:
مربی عقیدتی ـ سیاسی در ناحیه بسیج سپاه سرایان گفت: شبکه های مجازی به عنوان سربازان جدید جنگ نرم دول غربى، اقدامات خود را به فضاى واقعى جامعه نیز تسرى می دهند.
کد خبر: ۸۷۶۴۵۷۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نشست بصیرتی با موضوع شبکه های اجتماعی وآسیب های آن با حضور مربی عقیدتی ـ سیاسی ناحیه سپاه شهرستان سرایان برای فرماندهان پایگاه ها و شورای حوزه در محل سالن اجتماعات شهرداری سه قلعه برگزار شد.

حمزه ارغا مربی عقیدتی ـ سیاسی در ناحیه بسیج سپاه سرایان اظهار داشت: جنگ نرم، به دلیل ماهیت خود و عدم نیاز به ابزارهاى فیزیکى، به دنبال آن است که در مسافت هاى دورترى از مراکز طراحى کننده، به اجرا درآید.

وی عنوان کرد: جهانى و فرا مرزى بودن فضاى سایبر، امکان هاى مورد نیاز را به آسانى در اختیار طراحان جنگ نرم قرار مى دهد و با فراهم شدن بسترهاى فکرى - فرهنگى اهداف مورد نظر، از سوى جریان هاى درون جامعه هدف دنبال مى شود.

این مربی عقیدتی ـ سیاسی گفت: میسر بودن ارتباط دو طرفه نیز ابزارهاى عملیاتى را در خدمت طراحان و رهبران مراکز مورد نظر در مى آورد و در موقعیت هاى حساس که امکان حضور و هدایت مستقیم میدانى حوادث، از براندازان سلب مى شود؛ عناصر حاضر در صحنه نقش رسانه اى عملیات را بازى مى کنند.

ارغا افزود: از سوى دیگر، جنگ نرم به عناصر و سربازان میدانى نیاز دارد که از جنس مخاطبان جامعه هدف باشند؛ باید براى خود هویتى خاص قایل باشند تا بتوانند هدایت روند درگیرى را برعهده گیرند.

وی ادامه داد: این عناصر در شرایط کنونى، امکان دسترسى به فضاى مجازى به دلیل در اختیار گذاشتن لحظه اى حجم وسیعى از اخبار، اطلاعات و تسهیل ارتباط، چنین هویت کاذبى را به راحتى در میان بخشى از صحنه گردانان حوادث ایجاد مى کند.

این مربی عقیدتی ـ سیاسی خاطرنشان کرد: نبود بسیارى قیود و محدودیت ها که براى سایر اقسام رسانه اى وجود دارد، در محیط مجازى، گستره فعالیت در این فضا را براى اهداف و انگیزه هاى امنیتى و سیاسى در جنگ نرم افزایش مى دهد.

وی بیان داشت: مجموعه این شرایط است که امروزه، هوس بهره گیرى از این فضا را براى غلبه بر دیگر ملت ها، در میان مراکز قدرت جهانى ایجاد مى کند. حوادث چند ماه اخیر ایران را باید میدان آزمون براى کاربرد فضاى مجازى در عملیات روانى و جنگ نرم دانست.

ارغا ابراز داشت: وبلاگ، فیس بوک، توئیتر، فرند فیدز و بالاترین، از جمله سایت هایى هستند که قابلیت شبکه سازى وسیعى در اینترنت ایجاد کرده اند.

وی متذکر شد: در برخى مواقع، این شبکه ها به عنوان سربازان جدید جنگ نرم دول غربى، اقدامات خود را به فضاى واقعى جامعه نیز تسرى داده و هماهنگى و سازماندهى بسیارى تجمع هاى سیاسى و اعتراضى را بر ضد دولت هدف، عهده مى گیرند.

وی یادآور شد: حوادث پس از انتخابات سال 1388، به روشنى نقش شبکه هاى اجتماعى مجازى در جنگ نرم غرب با ایران را نشان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها