مدیر کل استاندارد استان از غیر استاندارد بودن ۱۰۰ درصدی وسایل بازی کودکان در پارک‌های سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۴۶۱۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عبدالله نظری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزارشده اظهار کرد: کلیه شهرداریها موظف هستند قبل از نصب و یا دادن مجوز تاسیس شهربازی کلیه اسباب بازیها را بر اساس استاندارد تهیه کنند که تا کنون هیچ یک از وسایل بازی نصب شده کودکان در پارک‌های استان گواهی استاندارد ندارند.
 
وی با بیان اینکه تعیین و صدور گواهی استاندارد آسانسور نیز با این اداره است گفت: بالای ۹۰ درصد از آسانسورهای اماکن عمومی فاقد گواهی استاندارد می‌باشد که در صورت بروز حادثه مسئولین اماکن عمومی و دستگاه ها مسئول خواهند بود.
 
این مسئول با اشاره به ابلاغ زمان برای دریافت گواهی استاندارد ویژه آسانسورها در بخش عمومی خاطرنشان کرد: در صورت پیگیری نکردن مسئولین این دستگاه‌ها ما موظف به پیگیری از طریق مراجع قضایی خواهیم بود.
 
مدیر کل استاندارد استان افزود: در استان چهارمحال و بختیاری حدود ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که ۴۵۰ نوع فرآورده تولید می‌کنند و کلیه این موارد استاندارد لازم را دارا هستند.
 
نظری به نظارت ادواری و سرزده از واحدهای صنعتی نیز اشاره داشت و تصریح کرد: بازرسی از مراکز عرضه نیز یکی دیگر از راه‌ها برای شناسایی محصولات غی  استاندارد در سطح بازار است که در ۶ ماهه نخست سال بیش از یک هزار و ۹۰۰ مرکز عرضه در استان بازرسی شده است.
ارسال نظرات