مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل:

دوره‌های فنی و حرفه ای اردبیل محدودیت سنی و سواد ندارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل:دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بدون محدودیت سنی و سواد در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۴۶۲۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر،کارگاه آموزشی ویژه اصناف با حضور فرماندار، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای، مدیر آبدرمانی سبلان و مسئولین شهرستانی در محل آبدرمانی سبلان شهرستان سرعین افتتاح شد.

محمد پورقلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل با بیان این که در حال حاضر 21 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در استان فعال است، گفت: دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بدون محدودیت سنی و سواد در اردبیل برگزار می‌شود.

پورقلی اظهار داشت: بیشترین تلاش ما فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح جامعه است که این مبحث در جامعه باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه از هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: نظام آموزشی کشور بر دو بخش رسمی و غیررسمی بوده که در بخش رسمی آموزش و پرورش و آموزش عالی و در بخش غیررسمی متولی آن فنی و حرفه‌ای کشور است.

مدیرکل آموزش  فنی و حرفه‌ای اردبیل گفت: فنی و حرفه‌ای استان با هدف مهارت‌آموزی برای افراد جویای کار و فاقد مهارت، دانش‌آموزان، دانشجویان، سربازان، زندانیان، کارگران و افرادی که به دنبال ارتقاء حرفه خود هستند دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند.

پورقلی فنی و حرفه‌ای را زمینه بستر‌سازی برای ارتقا مهارت و مشاغل دانست و افزود: یکی از گروه‌های هدف ما کارگران و مشاغل در بنگاه‌های اقتصادی هستند که با توجه به رشد توسعه روزافزون اطلاعات باید دانش و مهارت خود را به روز کنند در حال حاضر با توجه به رسالت مهارت‌آموزی برای تمامی افراد دوره‌های ارتقا مهارت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های غیررسمی نیز در فنی و حرفه‌ای منجر به صدور گواهینامه مهارت می‌شود اظهار داشت: در تلاش هستیم تا توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و اطلاعات را به جامعه ارائه کنیم زیرا موضوع مهم در جامعه در حال حاضر اشتغال است بنابراین برای اشتغال باید عناصری مانند سرمایه، تحصیلات، زیرساخت، قوانین و مقرارات را به خوبی در نظر گرفت اما مهم‌ترین نکته مهارتی است که فرد باید برای ورود به بازار کار داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل گفت: دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بدون محدودیت سنی و سواد برگزار می‌شود همچنین در زمینه اجرای دوره علاوه بر مراکز ثابت و سیار روستایی و شهری، مراکزی در کنار پادگان‌ها و اصناف نیز خدمات آموزشی را ارائه می‌دهند.

محمد پورقلی ادامه داد: در شرایط کنونی رشته هتلداری در کنار رشته تشریفات، از پراهمیت ترین رشته های بین المللی است و اصول آنها تا سطح ارتباط دولت ها نیز باید رعایت شود. افرادی که به صورت تجربی و تئوریک این موارد را بررسی کرده اند در استان کم تعداد هستند و برخی از معضلات ما این است که این افراد آموخته های خود را مکتوب نکرده اند. خوشبختانه تلاش ها به سرانجام رسیده است و حالا همه می دانند که مناسبات رسمی نیاز به آگاهی در حوزه هتلداری و تشریفات دارد.

 عاطف ناصری فرماندار شهرستان سرعین  با توجه به صنعت توریسم گفت: شهرستان سرعین از قابلیت ها و توانمندی های زیادی در حوزه گردشگری بهره مند است و  سالانه بیش از 6 الی 7  میلیون گردشگر وارد شهرستان سرعین می شوند با وجود این پتانسیل  ما نیز با بهره از توانایی ها می توانیم به رونق شهرستان و بهبود وضعیت معیشت کارکنان هتل ها و مجموعه ای آبدرمانی شهرستان سرو سامان ببخشیم و در نهایت موجب اشتغال برای افراد این شهرستان شویم.


ارسال نظرات