طرح پایش تصویری در گنبد سلطانیه افتتاح شد

طرح پایش تصویری دوربین مداربسته در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در شهرستان سلطانیه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۶۴۶۸۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در آئین افتتاح طرح پایش و نخستین مرکز مانیتورینگ شهرستان سلطانیه که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، فرماندار شهرستان، فرماندهی نیروی انتظامی، فرمانده سپاه شهرستان و کادر اداری و اعضای شورای تامین شهرستان سلطانیه برگزار شد.، گفت: با توجه به اهمیت مقوله میراث فرهنگی بعنوان سرمایه ملی،برای افزایش پیش بینی مخاطرات حفاظتی و کاهش خطای انسانی، موضوع بهره گیری از تجهیزات هوشمند و سیستم های امنیتی مکمل و فناوری های نوین در موزه ها و ابنیه های تاریخی از جمله گنبد جهانی سلطانیه مورد پیگیری و د دستور کار قرار گرفت .

سرهنگ علی عزیزی افزود: از مهمترین ویژگیها و امتیازات نصب دوربینهای نظارت تصویری و مرکز مانیتورینگ گنبد سلطانیه می توان به نظارت دقیق، دائمی و بی وقفه با ضریب امنیت بالا و کاهش محدودودیتهای نیروی انسانی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: کلیه مراحل نصب و راه اندازی پروژه توسط واحد تجهیزات الکترونیک یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با حداقل هزینه طی مدت یک ماه انجام گرفته است.

گفتنی است، بهره برداری خوب از این مهم موجب ایجاد امنیت برای گردشگران می شود. امید است با استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی و پتانسیل های موجود بتوانیم امنیت را به گردشگران و حفاظت بیشتر به ابنیه های تاریخی را هدیه کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار