خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ادبیات جنگ و جبهه باید مستندسازی شوند و حقایق بدون تفسیر و تأویل صورت گیرد، گفت: باید مقابل هرگونه تحریف حقایق جنگ گرفته است.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۱۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور، در نشست نقد و بررسی کتاب «دا» در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، اظهار داشت: همه کسانی که تجربه جنگ و دوران دفاع مقدس را داشتند، هر یک داستان این کتاب را در ذهن خود مرور می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است حقایق و واقعیت‌های جنگ تحمیلی دچار تفسیرهایی شود که ما را از حقیقت هایی که بوده است، دور کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مصادره به مطلوب از حقایق جنگ تحمیلی را از مظلومیت های بزرگ دوران دفاع مقدس دانست و ادامه داد: حقیقت آن است که در دوران جنگ کار حسینی اتفاق افتاد و کار زینبی این است که راویان و رزمندگان جنگ را پای کار آوریم تا با مستندگویی، مقابل هرگونه تحریف حقایق جنگ گرفته شود.

نویسنده کتاب «دا» نیز در سخنانی با بیان این‌که کتاب «دا» حاصل 1200 ساعت مصاحبه با راوی و تلاش شش ساله مؤلف است، اظهار داشت: کتاب "دا" نتیجه پایبندی به بسیاری از اصول و فنونی بود که در حوزه خاطره نویسی به عنوان روش و شیوه در برخی کارشناسی ها مطرح بود ولی اجرا نشده بود.

سیده اعظم حسینی، با بیان این‌که برای نگارش این اثر صدها ساعت گفتگو با خانواده های شهدای خرمشهر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اصول مهمی از جمله صبوری، ترسیم افق های کلان و اعتقاد به نتیجه در این اثر بکار گرفته شد.

وی با اشاره به این‌که نگارش کتاب «دا» آثار و برکات گسترده و مهمی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به جا گذاشته است، بیان کرد: نگارش فیلمنامه، نمایشنامه، تولید فیلم و سریال با الهام از کتاب دا مورد نظر اهالی فرهنگ و هنر است که برخی تحقق یافته و برخی دیگر در دست اقدام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها