مسئول دبیر خانه راهبری کشوری کتاب آمادگی دفاعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کتاب آمادگی دفاعی و راهنمای معلم برای آگاهی معلمان سراسر کشور در مورد سابقه جزیره هرمز و جزیره شناسی هرمز به آن پرداخته خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۵۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹

دکتر شهاب قهرمانی بیان داست گردهمایی سرگروه های آموزشی و سر مربیان درس آمدگی دفاعی کشور به همت سازمان بسیج دانش آموزی پژوهشگاه دفاع مقدس و ستاد راهیان نور کشور و فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران در استان هرمزگان برگزار شد.

این مقام مسئول بین داشت هدف از این برنامه تالیف کتاب درسی آمادگی دفاعی پایه دهم میباشد چون که این کتاب یک کتاب جدید التا لیف  می باشد و در درس اول آن که به بحث امنیت مرزهای  دریایی پرداخته شده است .

دکتر قهرمانی اظهارداشت در این درس به بحث امنیت  خلیج فارس و تنگه هرمز پرداخته شده است  و در درس دوم آن که اقتدار دفاعی می باشد به عملکرد نیروی دریایی سپاه در دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس اشاره شده است .

مسئول دبیرخانه راهبردی کشوری کتاب آمادگی دفاعی وزارت آموزش و پرورش  بیان کرد به منظور آشنایی هر چه بیشتر سرگروه ها و مربیان  آمادگی دفاعی سراسر کشور با وضعیت ژئوپلوتیکی تنکگه هرمز و خلیج فارس و آشنایی با جغرافیا و محیط شناسی تنگه هرمز این گرده همایی برگزارشده است .

شهاب قهرمانی در خصوص  سا بقه جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس  و گنجانده شدن در کتب درسی آمادگی دفاعی  اظهار داشت  در خصوص رشدت های مردم و شهدای شاخص این جزیره  در کتاب راهنمای معلم که  برای آگاهی معلمان سراسر کشور تالیف  میشود در مورد سابقه جزیره هرمز و جزیره شناسی هرمز  به آن پرداخته خواهد شد .

قهرمانی  گفت در کتاب راهنمای معلم متقاعد شدیم که خصوصیات جزایر خلیج فارس و تنگه هزم  به ویژه جزیره هرمز برای معلمین سراسر کشور تشریح بکنیم .

وی اظهارداشت همچنین در بسته آموزشی درس آمادگی دفاعی که در قالب سی دی در اختیار تمام دانش اموزان سراسر کشور گذاشته می شود  تصاویر از جزیره هرمز و نقش استراتژیکی آن در دفاع مقدس تشریح خواهیم کرد .
ارسال نظرات