همایش (نهضت ما زنده ایم ) با حضور 240 نفر از دانش آموزان متوسطه دوره دوم دکتر علومی و با هدف ترویج و توسعه عمومی فرهنگ اصیل حجاب و عفاف و زنده نگه داشتن و حفظ ارزش های انقلابی و ایرانی توسط حوزه شهید مطهری از ناحیه روح الله یزد برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۶۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مشاور مذهبی دانشگاه و حوزه و مدارس در این همایش گفت:حجاب برای زن یک ارزش است نه محدودیت، اگر شما خواسته باشید یک چیز با ارزشی را نگهداری کنید آن را در یک محفظه ای یا پوششی قرار می دهید،یک کالا یک جنس را اگر ما خواسته باشیم نگهداری کنیم آنرا در پوششی قرار می دهیم آیا یک زن کمتر یک جنس و کالا است؟که متأسفانه بعضاً خود را در معرض نمایش چشمان آلودة بیماردل قرار می دهند.

حاجی پور در ادامه افزود:زن یک چیز با ارزش است و باید در پوششی به نام چادر نگهداری شود وگرنه در معرض تیرهای مسموم و آلوده نگاه قرار می گیرد و صدمه می بیند.زن همچون مرواریدی است که باید در صدف حجاب محفوظ باشد.تقلید از فرهنگ غربی در زمینة پوشش خانمها با فرهنگ ما سازگاری ندارد چرا که این پوشش غربی بیشتر به درد خود غربیها می خورد تا فرهنگ ما که دارای فرهنگی غنی اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه اگر حجاب باعث محدودیت بود هیچ محجبه ای در هیچ زمینه ای کسب مقام نمی کرد گفت: الان خواهران ایرانی با حجابشان در کلیه برنامه های ورزشی،علمی و غیره شرکت می کنند و کسب مقام می نمایند.

این کارشناس مذهبی در ادامه تأکید کرد :بلکه این این بی حجابی است که باعث محدودیت است چون وقتی یک فرد بی حجاب مرکز کانون نگاهها و توجه اشخاص بیماردل و مغرض باشد نمی تواند براحتی در جامعه تردد نماید و اموراتش را انجام دهد ولی یک فرد با حجاب به مراتب راحتتر و آزادانه تر می تواند در جامعه زندگی کند.

ارسال نظرات