برداشت و انتقال آب آشامیدنی زردین باعث اعتراض مردم این روستا شده است.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۷۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، در حالی که تقریبا یک ماه است که آب آشامیدنی روستای زردین وصل شده و مردم را از تشنگی نجات داده است مشاهده شده که مسئولین آب استان،به ویژه آب منطقه ای مجوز حفر چاه جدید صادر و در حال لوله گذاری به دهستانهای اطراف هستند که با واکنش شدید مردم و امام جمعه زردین همراه شده است.

حجت الاسلام آخوندی امام جمعه نیر در سخنانی خطاب به مسئولان گفت: چرا نمی گذارید این عطش مردم شکسته شود و تا ذره ای آب می بینید برای آن نقشه می کشید، قناتهای زردین از بی آبی خشک شده و سطح آب زیر زمینی تا 30 متر کاهش یافته چرا آبادی یک منطقه را با نابودی منطقه دیگر رقم می زنید.

مردم زردین و شوراهای اسلامی 12 روستای دهستان زردین با بیش از 1000 امضا پای طوماری خطاب به استاندار یزد بود عصبانیت و اعتراض خود را اعلام کرده و نوشته اند: با تدبیر جلوی این بحران گرفته شود تا واکنش مردمی نداشته باشد.

لازم به ذکر است هم اکنون دهستان زردین وکل بخش گاریزات و نیر با حفر 10 حلقه چاه عمیق در دشت زیر زردین از آب آشامیدنی استفاده می کنند و یکصد رشته قنات و چشمه زردین را خشک کرده اند و دوباره مسولان آب در صدد انتقال آب به دهستان سخوید و بنادکوک با 40 کیلومتر مسافت هستند!

یادمان باشد قناتها شیر زمین را می دوشند و چاههای عمیق خون زمین را می مکند.

ارسال نظرات