نشست شورای سلامت شهرستان تفت به همت ریاست معاون فرماندار تفت و با حضور اعضاء در محل فرمانداری تفت برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۷۹۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی فرمانداری تفت، "ناصر دهقانی تفتی" در ابتدای این نشست با آرزوی قبولی عزاداری همگان در سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین(ع)، به اهمیت موضوع سلامت و پیشگیری در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین نعمت ها در جامعه، نعمت سلامت است و همگان باید قدردان این نعمت عظیم الهی باشیم.

معاون فرماندار تفت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برای تقویت عرصه درمان و سلامت گفت: خوشبختانه با اجرای نظام تحول سلامت، شاهد رشد و ارتقای سطح سلامت و خدمت رسانی در بخش های درمانی هستیم که شایسته تقدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تامین آب سالم برای مهمانسرای انصار تفت و توجه به مسائل بهداشتی لازم در این رابطه، خواستار انجام اقدامات و رصد شرایط در این خصوص شد.

دهقانی همچنین با اشاره به بیماری سالک گفت: بیماری سالک یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان از جمله جوندگان است که از طریق نیش یک پشه آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری باید نسبت به بهسازی محیط و از میان بردن استراحت‌گاه و تکثیر پشه‌ها، پرهیز از انباشتن زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در اطراف محل زندگی، پرهیز از رها کردن فاضلاب در معابر و ...اقدام کرد.

معاون فرماندار تفت بر ارائه آموزشهای عمومی در این رابطه به ویژه در مناطق مستعد برای شیوع سالک در شهرستان تفت و بر نقش سیاست گذاری های شورای سلامت در این رابطه تاکید کرد.

وی همچنین بر توجه ویژه برای پیشگیری از بیماری هایی همچون تب مالت و شپش تاکید کرد و گفت: تلاش متولیان امر سلامت در شهرستان تفت در این رابطه شایسته تقدیر است که باید تداوم یابد.

در ادامه این نشست اعضا به بیان نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال نظرات