مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: شهيد لك زايي؛ الگوي صبر، استقامت و وحدت بين شیعه و سنی بود و اين شهيد والامقام نه تنها حبيب دلها بود بلكه حبيب جان ها بود و در احیاء و زنده نگه داشتن فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر بسيار تلاش كرد
کد خبر: ۸۷۶۴۹۲۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام علي نقي طهراني زاده در چهارمين يادواره سردار شهيد حاج حبيب لك زايي كه در سرسراي اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: سردار شهيد لك زايي الگو و نمونه فرهنگي و اخلاقي مردمان اين ديار بود و پيروي از فرمايشات رهبري و تلاش هاي شبانه روزي در جهت تقويت وحدت بين شيعه و سني را سرلوحه كاري خود قرار داده بود.
وي با بيان اينكه سردار شهيد لك زايي در مسائل مختلف فرهنگي بسيار فعال و پويا بود، تصريح كرد: قوميت و مذهب براي سردار شهيد لك زايي معنا و مفهومي نداشت و برايش شيعه و سني فرقي نمي كرد و هرجايي كه كاري از دستش بر مي آمد دريغ نمي ورزيد.
حجت الاسلام طهراني زاده گفت: سردار شهيد با وجود تركش هاي فراواني كه در بدن داشت اما هيچوقت دست از كار و تلاش در جهت خدمت به مردم برنميداشت و تا زمان حيات خويش، خودش را وقف نظام و اسلام كرده بود.
حجت الاسلام طهراني زاده خاطرنشان كرد: هرآنچه را كه امروز در جامعه داريم مديون و مرهون خون پاك شهداء هستيم و بايد براي قدرداني از اين نعمت ها  راهشان را ادامه دهيم و رشادت ها و فداكاري هاي اين شهداء را سرلوحه كاري خود قرار دهيم.
وي با بيان اينكه شهيد لك زايي فردي خستگي ناپذير و شجاع بود، گفت: شهيد لك زايي در احیاء و زنده نگه داشتن فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر بسيار تلاش كرد و معتقد بود كه اگر افراد جامعه اين فريضه مهم را انجام دهند جامعه ما به سمت توسعه و پيشرفت و پويايي حركت مي كند و فسادها و مصيبت ها در جامعه كاهش مي يابد.
حجت الاسلام طهراني زاده با بيان اينكه شهيد لك زايي نه تنها حبيب دلها بود بلكه حبيب جان ها بود، اذعان كرد: این شهيد در تمامي ابعاد مختلف اعم از فرهنگي، سياسي، اجتماعي و مذهبي استعداد بالقوه داشت و اين شهيد والامقام از لحاظ علمي از بهترين افراد بود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز در ادامه با بيان اينكه امنيت استان سيستان و بلوچستان مديون شهيد لك زايي و شهداي وحدت است، اظهار كرد: شهيد لك زايي همواره بر مسئله وحدت بين شيعه و سني تاكيد مي كرد و وحدت را لازمه پيشرفت و توسعه اين استان مي دانست.
مولوي محمدعلي شهنوازي گفت: شهيد لك زايي فردي با اخلاص و مهربان بود و با اين دو ويژگي مهم همواره در قلب ها نفوذ مي كرد و به خصوص قشر جوان جامعه را بسيار جذب مي كرد و آنها را ارشاد و راهنمايي مي كرد.
وي بيان كرد: شهيد لك زايي فردي با تواضع، ساده زيست، فروتن و با احساس مسئوليت بود و هرجا كه فردي نياز به كمك داشت و كاري از دستش برمي آمد حتي از حقوق خود مي گذشت تا كار آن فرد را انجام دهد.
 مولوي شهنوازي با بيان اينكه سردار شهيد لك زايي سربازي آماده در تمامي صحنه ها و نبردها بود، گفت: بصيرت و دشمن شناسي سردار لك زايي همواره زبانزد خاص و عام است و بايد زحمات، رشادت ها، فداكاري ها و ايثارگري هاي اين سردار بزرگ را به نسل هاي آتي منتقل كنيم.
 مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهرستان خاش نيز ضمن عرض خيرمقدم به مدعوين، گفت: سردار لك زايي جايگاه ويژه و مهمي در بين بسيجيان و پاسداران و مردم منطقه داشت و حضور امروز شما در اين مراسم نشان از تعلق خاطر به اين بزرگمرد است.
حجت الاسلام عبدالواحد سپاهي بيان كرد: سردار حبيب لك زايي از شهداي خدمت و وحدت استان بود و اين شهيد از مفاخر انقلاب و دلسوز شيعه و سني و عاشق رهبري بودند.
وي با بيان اينكه شهيد لك زايي و شهيد تولكي از خادمان قرآن بودند، اظهار كرد: اين دوشهيد والامقام مقتدر در راه اجراي فرامين ديني و همواره پيرو رهبر بودند و براي خدمت رساني به مردم از هيچ كوششي دريغ نمي كردند.
گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم كه با حضور گسترده و عظيم علماء و روحانيون، مسئولان، سران طواي، بسيجيان و اقشار مختلف مردم در سرسراي اداره تبليغات اسلامي برگزار شد، محمودزهي یکی از شاعران خاش در وصف شهید لک‌زایی سروده‌‎ای با عنوان" حبيب دلها" براي حاضران قرائت كرد و همچنین نمایشگاه عکسی به همین مناسبت در این مراسم برپا شد و در پايان از فرزند شهيد لك زايي و جمعي از علماء و مسئولين با اهداء جام سيستان كه تصاوير سردار شهيد لك زايي و حجت الاسلام توكلي بر روي آن نقش برجسته بود تقدير و تشكر شد.
به گزارش خبرنگار بسیج؛ سردار شهید اسلام «حاج حبیب لک‌زایی»، جانشین فرمانده سپاه سلمان، 25 مهر سال 1391، در سالروز شهادت امام جواد (ع) و همزمان با سومین سالگرد شهدای وحدت پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ و دوری از یاران شهیدش، در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش ‌ به سوی همرزمان عرش‌نشینش پر پرواز گشود.
سردار شهید حبیب لکزایی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و تا پیش از شهادت، در سمت‌های جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج ) سیستان و بلوچستان انجام وظیفه کرد.

 

ارسال نظرات