امام جمعه خرم آباد گفت: اقتصاد مقاومتی با لفظ و گفتار محقق نمی‌شود بلکه باید با اقدام و عمل توأم با درستکاری باشد.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۳۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه در کارها و تولیدات درستکاری وجود ندارد افزود: با توجه به مطرح بودن اقتصاد مقاومتی باید کیفیت، استحکام و اعتبار این تولیدات داخلی بالا برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل پایین بودن کیفیت تولیدات داخلی رعایت نکردن قانون استاندارد است عنوان کرد: استاندارد نماد صداقت و درستکاری است و یکی از دلایل عمده پایین بودن کیفیت تولیدات داخلی عدم رعایت قوانین استاندارد است.

وی بیان کرد: اگر تولیدات استاندارد لازم را داشته باشند بازار رونق گرفته و کالاهای کشور اعتبار جهانی پیدا می‌کنند بنابراین  نه‌تنها برای تولیدات داخلی بلکه برای صادرات نیز باید به موضوع استحکام و استاندارد کالا توجه شود.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: تنها زمانی کالای تولید داخلی به اعتبار جهانی دست خواهد یافت که قوانین مرتبط با استاندارد در ساخت آن‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی راه عملی مبارزه با قاچاق کالا را ارتقاء پایه‌های تولیدی و افزایش کیفیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات صادقانه عمل کنند به کیفیت و استحکام کالای تولیدشده منتهی می‌شود که این امر از مهم‌ترین شرط‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به‌ آمار و برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: داشتن اطلاعات مهم‌ترین منبع آمار و برنامه‌ریزی در کشور بوده که این اطلاعات از طریق سرشماری نفوس و مسکن حاصل می‌شود که نقش بسزایی در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و داشتن حساب دخل‌وخرج کشور دارد.

وی بابیان اینکه سرشماری امسال برای نخستین بار از طریق اینترنت انجام‌ و مورد استقبال مردم واقع شد اظهار داشت: بیش از یک‌میلیون نفر از مردم استان در سرشماری اینترنتی شرکت کردند که نشان از شعور و حضور فوق‌العاده مردم استان در صحنه‌های انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله میرعمادی به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این سیاست‌های کلی بدون شک در آینده برای ارتقاء سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم مؤثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: سیاست‌های کلی انتخابات باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد چرا که شفاف‌سازی سبب کنار رفتن برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی شده و انتخابات به‌خوبی برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: دشمنان همیشه یک جنگ روانی علیه انتخابات ما به راه انداخته و شیطنت می‌کردند و برخی افراد ساده‌لوح و فتنه‌گران نیز باور می‌کردند اما ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از جانب مقام معظم رهبری کاری به‌جا و ضروری بود.

وی تصریح کرد: به دنبال این جنگ روانی دشمنان علیه انتخابات، برخی افراد ساده‌اندیش و فتنه‌گر تحت تأثیر قرار می‌گرفتند ولی انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود با هیچ کشوری قابل‌مقایسه نیست و مردم ما همواره در انتخابات حضور پرشور و باشعور داشته‌اند و انتخابات در کشور از سلامت لازم برخوردار بوده است.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشاهده می‌شود در رقابت انتخاباتی بین دو کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا بدترین، رکیک‌ترین و زشت‌ترین الفاظ علیه همدیگر به‌کاربرده می‌شود که نشان‌دهنده سقوط اخلاق در این کشور است.

وی بابیان اینکه در غرب و آمریکا اخلاق صفر بوده و هیچ‌گونه انسانیت و ادبی در بین کاندیداها وجود ندارد گفت: آن‌ها یک‌مشت انسان‌های خون‌خوار هستند که با حالت استعماری می‌خواهند ریاست جمهوری را به دست بگیرند حال آمریکا با این وضعیت می‌خواهد در مورد انتخابات کشورهای دیگر اظهارنظر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به عملیات آزادسازی موصل عراق اشاره و اظهار داشت: موصل دومین شهر عراق با جمعیتی بالغ‌بر دو میلیون نفر است که با حمایت آمریکا به تصرف داعش درآمده است. حال ارتش، نیروهای مردمی عراق، کردها و سایر مجموعه نیروهای داخل عراق وارد صحنه شده و با توجه به تجربیاتی که در آزادسازی برخی مناطق عراق داشتند این بار با جدیت تمام به دنبال آزادسازی موصل هستند.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای مردمی عراق اعم از شیعه و سنی در عملیات آزادسازی موصل شرکت دارند اما برخی کشورها در این‌ بین شیطنت‌هایی را اعمال می‌کنند و آمریکا باسیاست چندگانه خود سعی در کنترل تروریست‌ها و نیروهای تکفیری و داعش دارد.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه آمریکا منشأ ناآرامی و اشغال گری در کشورهای منطقه و اسلامی است عنوان کرد: به دلیل اهمیت موصل گروه تکفیری داعش با حمایت آمریکا در سال 93 از یک خلأ استفاده و این شهر را تصرف کردند و اکنون با چنگ و دندان به دنبال حفظ موصل است.

وی با اشاره به اینکه اگر آمریکا دخالت نکند ارتش و نیروهای مردمی عراق خود از توان لازم برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش برخوردار است بیان کرد: سیاست‌های چندگانه آمریکا در جریان آزادسازی موصل نشان از خباثت این کشور است، اگر آمریکا دخالتی در این مسئله نداشته باشد بدون شک این شهر مهم عراق آزاد خواهد شد و ضربه مهلکی بر داعش وارد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: آمریکا در ظاهر می‌خواهد در آزادسازی موصل نقش داشته باشد اما سیاست اصلی او چیز دیگری است؛ یکی از سیاست‌های آمریکا دخالت دادن نیروهای بعثی عراق در آینده سیاسی موصل است.

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: آمریکا از یک‌سو می‌خواهد تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری را مدیریت کرده تا مبارزه نکنند ولی به‌صورت مرموزانه در حال کنترل آن‌ها بوده تا این گروه‌ها اهرمی در دست آمریکا باشند، از طرف دیگر می‌خواهد نشان دهد هم از دولت عراق حمایت کرده و هم به تروریست‌ها بفهماند دست از حمایت آن‌ها برنداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: رزمایش فداییان حریم ولایت توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و بار دیگر غرش هواپیماهای جنگی جمهوری اسلامی ایران نشان داد که این نیرو آمادگی کامل برای دفاع از میهن اسلامی را دارد.

ارسال نظرات