خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز تاسیس سازمان ملل گفت: به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، سازمان ملل عروسک دست ابرقدرتها بوده و در مقابل کشتار یمن کور و کر است.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۴۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: چنانچه اعمال و رفتار انسان ها بر اساس تقوا باشد همواره ماندگار خواهد بود.

وی بر جاری بودن طهارت روح بر اعمال و رفتار انسان  ها تأکید کرد و ادامه داد: طبق فرمایش امام علی(ع)، ما به خاطر تقوا به وجود آمده ایم و درک تقوا می تواند ما را به سعادت برساند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه توجه خداوند به بندگان آنها را حفظ خواهد کرد، یادآور شد: خدای متعال حضرت موسی(ع) را در خانه فرعونی قرار داد که به دنبال کشتن همه پسران آن زمان  برای از بین رفتن او بود.

آیت الله علما گفت: امام راحل نیز ۱۳ سال در اختیار و مشت صدام بود، اما خدا او را حفظ کرد.

وی با اشاره به  واقعه عاشورا گفت: روز عاشورا نیز امام حسین(ع) به یارانش فرمود که خداوند شما را نگهداری می کند و الان شاهدیم که ۱۴۰۰ سال است که عاشورا ماندگار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) که می فرمایند اگر قلب از تقوا خالی شد، چیز دیگر می آید، گفت: باید سعی کنیم قلبمان مملوء از تقوا شود.

وی اضافه کرد: ۲۳ مهر روز استاندارد است، لذا باید سعی کنیم همه چیزمان استاندارد باشد و فقط توجهمان به این چیزهای دم دستی مثل رب و... نباشد.

به گفته این مقام مسئول، اول آبان شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی است که شهادت این مجتهد جامع الشرایط  باعث پیروزی و سرعت انقلاب شد و لذا امام راحل فرمودند که مرگ مصطفی از الطاف الهی بود.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اول آبان روز آمار و برنامه ریزی، گفت: اگر آمار و برنامه ریزی نباشد هیچ دولتی نمی تواند، هیچ کاری کند.

 وی گفت: سوم آبان هم روز تاسیس سازمان ملل است که امام راحل فرمود سازمان ملل مجری ابرقدرت هاست.

آیت الله علما افزود: شما ببینید امروز بر دنیا چه می گذرد و سازمان ملل نشسته ببیند آمریکا چه دستور می دهد، سازمان مللی که در مقابل کشتار یمن کور و کر است و منتظر دستور آمریکاست، در حالی که اینها برای دفاع از مظلومین عالم تشکیل شده اند و لذا امام راحل فرمودند که اینها عروسکی در دست ابرقدرت ها هستند.

وی با اشاره به چهارم آبان سالروز تصویب قانون کاپیتالاسیون، گفت: این قانون برای مصونیت آمریکا بود و اینکه هر اتفاقی بیفتد، دستگاه قضایی ما حق دخالت نداشت و لذا امام راحل دستور داد هریک از بزرگان قم هر شب یک سخنرانی داشته باشند که این مصونیت چرا باید وجود داشته باشد که حق محاکمه یک آمریکایی در هر شرایطی وجود نداشته باشد و ملت در مقابل ناراحتی یک سگ آمریکایی به قانون پاسخ دهند.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه به دیداررهبر انقلاب با نخبگان اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار فرمودند که ایران اسلامی نیازمند جوانان شریف و انقلابی است و بر حمایت از این جوانان تاکید کردند و فرمودند: جوانان نخبه، هدایای نفیس الهی از جانب خدا و امانتی در دست مسئولان هستند که باید از آنها حمایت شود.

وی اضافه کرد: رهبرانقلاب همچنین بر حمایت از جامعه نخبگان کشور توسط تمام دستگاه ها تاکید کردند و حتی اعلام کردند لحظه ای از حمایت جامعه نخبگان کشور کوتاه نمی آیند، یعنی همه مسئولین را موظف به حمایت دانستند.

نماینده ولی فقیه گفت: طبق فرمایش رهبری هر آنچه از هسته ای تا ... ما داریم حاصل تلاش این نخبگان است و باید حمایت شوند و همه را موظف به این موضوع دانستند.

وی بار دیگر به فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان هم چنین یادآور شدند که در دوره قاجار و پهلوی، ژن ناتوانی که ما نمی توانیم و غربی ها می توانند را به جوانان و جامعه علمی ما تزریق کردند، اما امام راحل با انقلاب ژن «ما می توانیم» را تزریق کردند.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، طبق فرمایش رهبر انقلاب، امام راحل انقلاب ما می توانیم را پدید آوردند که نمونه آن دفاع مقدس است که با ۶۰ تا ۷۰ کشور جنگیدن بود و انقلاب به ما یاد داد که ما می توانیم و هم اکنون دنیا  نیاز به یک حرف نو دارد و آن معنویت و ایمان به خداست.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای سلطه بر جهان، گفت: اینها می خواهند بر دنیا حاکم باشند.

آیت الله علما با تقدیر و تشکر از ارتشیان در رزمایش هوایی اصفهان، افزود: نیروهای ما به دنیا نشان دادند که ما قدرتمند و می توانیم.

این مقام مسئول گفت: برخی مسئولین گاهی چیزهایی می نویسند که به نفع نظام نیست و ائمه جماعات وظیفه انجام امر به معروف و نهی از منکر را دارند، لذا امیدوارم همه ما به وظایفمان عمل کنیم.

ارسال نظرات