خبرهای داغ:
یادواره شهیدان ملایی و کوهپیما و شهید نیک بین، با عنوان "شهید، آبروی محله" شب گذشته در کوچه 19 خیابان زاویه قم-کوچه شهید احمد ملایی- برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۵۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در یادواره شهیدان اکبر، احمد و محمدعلی ملایی، علی و ابوالفضل کوهپیما و شهید عراقی ایاد نیک بین، رفیعی از یادگاران دفاع مقدس به روایتگری از دوران دفاع مقدس و شرح حماسه عاشورایی رزمندگان اسلام پرداخت و اردستانی، با نوحه خوانی در رثای سید و سالار شهیدان، دل های عاشقان را در هیجدهمین شب محرم الحرام به حرم کبریایی آن امام همام متصل نمود.

پرده خوانی تحویلدار با موضوع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، قرائت نامه فرزند یکی از شهدا به رهبر معظم انقلاب و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، بخش های دیگری از مراسم یادواره شهدا بود.

در این مراسم که به همت ستاد یادواره شهدای محله زاویه برگزار شد، علاوه بر خانواده های معظم شهدا، اهالی محل، پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس، همرزمان شهدای مدافع حرم و اعضای هیئت محبان الرضا(ع)، بختیاری معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم، حجت الاسلام احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) و کمالی جانشین فرماندهی ناحیه، فرمانده و شورای حوزه 6 بسیج شهید باهنر، فرماندهی و بسیجیان پایگاه شهدای زاویه و مسئولانی از بنیاد شهید، شهرداری منطقه پنج، پاسگاه انتظامی شهرقائم و یگان زرهی والفجر قم نیز حضور داشتند.

یادآور می شود: خانواده های بزرگوار 62 شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس در منطقه زاویه(خیابان قدس) سکونت دارند.

شهید اکبر ملایی در عملیات کربلای پنج، شهید محمدعلی ملایی در عملیات محرم، شهید احمد ملایی در عملیات خیبر، شهید ابوالفضل کوهپیما در عملیات مهران و شهیدان علی کوهپیما و ایاد نیک بین در عملیات کربلای چهار به شهادت رسیده اند.

همچنین نام شهیدان کوهپیما و ملایی در زمره 114 شهید روستای فردوی قم نیز قرار دارد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها