امام جمعه الشتر:

مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی به نیروهای جوان تکیه کنند

امام جمعه الشتر گفت:مسئولین و متولیان امر می‌بایست در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر دانش نیروهای جوان تکیه کنند.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۸۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نمار جمعه الشتر با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان با رهبر معظم انقلاب گفت: توجه نسل جوان به شعار ما می‌توانیم، محصول انقلاب اسلامی است و این در حالی است که پیش از انقلاب، این ظرفیت عظیم مغفول مانده و کشور را به وابستگی و سلطه بیگانگان کشانده بود.
وی افزود: روزگاری همین کشور به دلیل وابستگی به دیگر کشورها، از ظرفیت بزرگ قشر جوان جامعه بی‌بهره بود اما امروز می‌بینیم به برکت این نظام مقدس و با استفاده از همین پتانسیل مهم، کشور توانسته‌ است قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح نماید که از جمله آنها می‌توان به بومی‌سازی انرژی هسته‌ای توسط جوانان اشاره کرد.

خطیب جمعه الشتر هدف استکبار از انحصارطلبی در دانش را عقب افتادگی و وابستگی سایر کشورها عنوان و تصریح کرد: روزگاری دانش در انحصار قدرت‌های بزرگ قرار داشت و آنان از انتقال علم به سایر کشورها خودداری می‌کردند، تا بتوانند ملت‌ها را وابسته به خود کرده و بر آنها مسلط شوند اما امروز جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر شعار ما می‌توانیم، خواب استکبار در تسلط بر کشور را آشفته ساخته است.

وی در ادامه گفت: مسئولین و متولیان امر می‌بایست در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر دانش نیروهای جوان تکیه کنند.

امام جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشت: ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبر معظم انقلاب، هم در ارتقاء سلامت انتخابات و هم در عدالت‌محوری و پرهیز از سلیقه‌گرایی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی به 3 آبان، روز سازمان ملل اشاره و بیان داشت: این سازمان به اسم دفاع از حقوق بشر، زمینه را برای استثمار منافع ملت‌ها توسط مستکبرین آماده کرده و موجبات جنایات فراوانی در جهان علیه بشریت شده است.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز داشت: در حقیقت، سازمان ملل نهادی در خدمت استکبار و در راستای تأمین منافع استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل عملاً در خدمت سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها بوده است، خاطرنشان ساخت: آمریکا با مجوز سازمان ملل، دست به هر جنایتی علیه بشریت زده و با استفاده ابزاری از این نهاد بین‌المللی به ایجاد اختلاف و تفرقه در میان امت‌های اسلامی پرداخته است.

خطیب جمعه الشتر در ادامه با اشاره به اینکه هدف استکبار از ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه، مقابله با اسلام ناب است، گفت: تلاش استکبار جهانی این است که با حمایت از گروهک‌های تروریستی امثال القاعده، طالبان و داعش در میان امت‌های اسلامی تفرقه ایجاد کند تا آنها را از رسیدن به کمال و آسایش باز دارد و نگذارد تا اسلام ناب نشر پیدا کند.

وی با بیان اینکه توطئه آمریکا در منطقه به بن‌بست رسیده است، تصریح کرد: استکبار به زعم خود می‌خواست حکومت بشار اسد را سرنگون کند اما امروز می‌بینیم که پس از گذشت سال‌ها، نه تنها حکومت اسد سقوط نکرد بلکه شکست توطئه استکبار جهانی در منطقه بر همگان روشن شده است.

وی ادامه داد: اگر ملت‌های مسلمان با هم متحد و همدل باشند، نقشه‌های استکبار یکی پس از دیگری ناکام خواهند ماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار