امام جمعه بروجرد گفت:ائتلاف ضد داعش برخی کشورها دروغ است و فقط برای فریب افکار عمومی موضوع مبارزه با داعش را مطرح می کنند.
کد خبر: ۸۷۶۴۹۸۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه بروجرد در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان افزود: در این هفته نخست وزیر عراق فرمان حمله ارتش و نیروهای مردمی عراق را برای آزاد سازی شهر موصل صادر کرد.
وی هدف از این عملیات را بیرون کردن داعش و آزاد کردن موصل عنوان کرد و گفت: موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق 2 سال پیش توسط گروه تکفیری داعش با کمک حزب بعث عراق اشغال شد.
وی افزود: آمریکا و مزدوران منطقه ای آن مثل عربستان، قطر و امارات با اشغال موصل بسیار خوشحال شدند زیرا پیش بینی می کردند که بغداد سریع سقوط کند اما امروز پس از گذشت 2 سال از اشغال موصل، ملت و ارتش عراق اراده کرده اند که این استان را از وجود داعش و دیگر گروه های تکفیری پاک کنند.
وی پیروزی در عملیات موصل را بسیار مهم و به منزله ریشه کنی داعش، تکفیری ها و تروریست ها از عراق دانست و اظهار کرد: ریشه کنی داعش از عراق پیروزی بزرگی برای امت اسلام است و همین موضوع آمریکا و مزدوران منطقه ای آن را به شدت نگران کرده است.
امام جمعه بروجرد افزود: ائتلاف ضد داعش برخی کشورها نیز دروغ است و فقط برای فریب افکار عمومی موضوع مبارزه با داعش را مطرح می کنند زیرا تاکنون کوچکترین قدمی برای ضربه زدن به داعش و جلوگیری از خشونت ها و رفتارهای وحشیانه این گروه تروریستی نداشته اند.
وی تاکید کرد: ملت عراق برای آزادسازی دیگر شهرهای اشغالی خود هیچ نیازی به کمک آمریکا و ترکیه ندارند و خود شهامت ریشه کن کردن داعش از عراق را دارند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: شخصیت های حقیقی و حقوقی کشور مدت ها بود بر این نکته تاکید داشتند که قوانین و ساز و کار فعلی انتخاباتی کشور به دلایل مختلف از کارآمدی لازم و کامل برخوردار نیست و با تحولات سیاسی اجتماعی نیاز است که این قوانین و ساز وکارها بازبینی و نقص های آن رفع شوند.
وی با بیان اینکه ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب راه را برای ترمیم، اصلاح و ارتقای آن باز کرد، افزود: این سیاست ها کلی و راهبردی اند و عملیاتی کردن آنها نیازمند به تهیه و تصویب قوانین توسط مجلس است.
وی بر لزوم تسریع بر عملیاتی کردن این سیاست ها تاکید کرد و گفت: نهادهای مسئول در اسرع وقت با تلاشی مضاعف باید نسبت به تعیین راهکارهای لازم و تصویب قوانین و عملی کردن این نقشه راه اقدام کنند.
وی افزود: نهادهای مسئول باید با سرعت و دقت این سیاست ها را در قالب برنامه ها و قوانین بیاورند تا در انتخابات سال آینده از آنها بهره گیریم.
وی با اشاره به دیدار نخبگان جوان کشور با مقام معظم رهبری در هفته گذشته گفت: در این دیدار حضرت آقا جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی و امانتی در دست مسئولان دانستند و با تاکید بر اینکه حتی لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیند فرمودند که تکیه بر نخبگان، ایران را به کشوری پیشرفته، قدرتمند و شریف تبدیل می کند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از پیشرفت نکردن علمی کشور در سال های اخیر گلایه کردند و فرمودند با توجه به عقب ماندگی های علمی نه تنها نباید حرکت علمی کشور متوقف شود بلکه باید رشد داشته باشد و سرعت بگیرد.
وی اضافه کرد: ایشان در این جمع از کند شدن و توقف برخی طرح های کلان تحقیقاتی مثل هوا فضا، ماهواره و هسته ای اظهار نگرانی کردند و فرمودند که مسئولان باید با همت مضاعف نقاط ضعف را شناسایی و رفع کنند.

ارسال نظرات