خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد

برخی با ادعاهای خود دل خانواده شهدا را به آتش می‌کشند/ در نبرد سخت و نرم «رزمنده انقلابی» باشیم

اولین سالگرد شهدای مدافع حرم «شهید مسلم خیزاب» و «شهید حمیدرضا دایی تقی» در خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان با حضور گرم اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۰۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، چه روزها که گذشت ما را امروز بار دیگر به خیمه حسینی گلستان شهدا آورد. همان‌جایی که مدفن شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و بیش از یک سال است که شهیدانی از جنس دفاع از حریم اهل‌بیت را در خود جای‌داده است.

آری، قصه، قصه شهدای مدافع حرم و در حقیقت مدافع اسلام است که همچون مقتدایشان حضرت عباس (ع) با شعار «کلّنا عبّاسُکِ یا زینب (س)» به دفاع از حرم جگرگوشه‌های فاطمه زهرا (س) و مولا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) رفتند و در این راه چه زیبا از دل‌بستگی‌های دنیایی رخت بربستند و پر کشیدند تا عالم عرش.

26 مهرماه سال گذشته بود که خبری آمد و گفته شد اولین شهید مدافع حرم لشکر امام حسین (ع) اصفهان آن‌هم فرمانده گردان یا زهرا (س) شهید «مسلم خیزاب» وارد اصفهان شد و شهر شهیدان در شبی دیگر همچون روز با نور شهید روشن شد.

کمتر از یک هفته خبر شهادت شهید دیگری از اصفهان از دلاور مردان لشکر زرهی هشت نجف اشرف به نام «حمیدرضا دایی تقی» در پنجم آبان ماه اعلام شد که فضای اصفهان را دوباره معطر به شمیم عطر دل‌انگیز شهید کرد.

گویا این شهدای مدافع حرم که یکی پس از دیگری میهمان بال‌های فرشتگان می‌شدند، مزد خود را از شهدای غواص گرفته بودند، همان شهدایی که دست‌بسته در تابستانی گرم آمده بودند تا با دست‌های بسته دست ما را بگیرند و با آغوشی باز به میهمانی خدا ببرند.

آری درست است آن‌ها مزد شهادت را از شهدای غواص گرفتند همان‌هایی که عاشورایی دل از دنیا کنده بودند و برای خدا جانشان را فدای انقلاب اسلامی‌مان کردند.

یادمان باشد شهدا چه پیامی برای ما داشتند این‌که برای اسلام و دینمان باید از خود بگذریم و جاودانه شویم روزی در سنگر رزم جنگ سخت و امروز سنگرهای جنگ نرم.

باید مراقب بود در شبیخون فرهنگی حجاب، درس و ارزش‌های اسلامی و انقلابی‌مان را وانگذاریم و بدانیم چه خون‌هایی برای آن‌ها ریخته شده تا من و تو امروز بتوانیم در سایه امنیتی که بهای سنگینی پای آن ریخته شده آسوده زندگی کنیم و برای ارتقای نظاممان تلاش کنیم.

همیشه باید در تلاش باشیم برای چشم استکبار جهانی خاری باشیم که نتواند چشم‌باز کند و بازو و یاوری باشیم برای رهبری‌مان که همه وجود خود را برای دفاع از آرمان‌های امام راحل‌مان و ارزش‌های اسلامی وقف کرده است.

لبیک‌گویان به کلام رهبر معظم انقلاب که توصیه به انقلابی بودن می‌کنند در جنگ سخت و نرم رزمنده انقلابی باشیم و پای خود را از ارزش‌های اسلامی عقب نکشیم.

امروز در گلستان شهدای اصفهان گروه بزرگی از اقشار مردم در یکمین سالگرد شهدای مدافع حرم «شهید مسلم خیزاب» و «شهید حمیدرضا دایی تقی» حضور پیدا کردند تا هم تسلایی برای خانواده معزز آن‌ها باشند و هم با آرمان‌های شهدا میثاقی مجدد ببندند.

* شهید خیزاب‌ها، دایی تقی‌ها و شهدای مدافع حرم درس دهن‌کجی به دنیای پرزرق‌وبرق را یاد دادند

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع هم که سخنران این مراسم بود با اشاره به آیه کریمه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»[1] اظهار کرد: امیدوارم همه مصداق این آیه شریفه قرار بگیریم و خداوند ما را از استوارترین یاران انقلاب اسلامی قرار دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه شهادت هر شهید در هر زمان و مکانی را نشان‌دهنده این عنوان کرد که اگرچه دنیا سرای فریب است و خیلی‌ها درگذر زمان فریب این دنیا را می‌خورند اما آنچه باعث تکریم و بزرگداشت همه دل‌های پاک و جان‌های آزاده می‌شود استوار بودن بر ارزش‌ها است که شهدا مصداق ایستادگی پای ارزش‌ها بوده‌اند.

وی گفت: تاریخ انبیا الهی به‌ویژه تاریخ اسلام نشان داده است فقط کسانی در حافظه بشر محترم باقی می‌مانند که با تغییر زمانه تغییر نکرده باشند بلکه بر عهد خود باخدا پایبند بوده‌اند و رنگ عوض نکنند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع بابیان اینکه شهدا با استفاده از موقعیت انقلاب اسلامی خود را به اوج رساندند، تصریح کرد: فاصله گرفتن از ارزش‌ها و چسبیدن به مال دنیا و حقوق‌های نجومی مانع دستیابی به این ارزش‌ها می‌شود، مردم هم هرگز از کسانی که بر سر سفره انقلاب اسلامی ناسپاسی بکنند نام نیکو یاد نخواهند کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان بر اینکه ما یک سری تعهدات نسبت به دین، نظام و خون شهدا داریم تأکید کرد: وای بر حال آن انقلابی دیروز که به‌جای اینکه بال رهبری باشد وبال رهبری شده است.

وی با اشاره به عده‌ای که مدعی هستند مدافعان حرم به دلیل دریافت میلیون‌ها تومان حقوق به دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) می‌روند را یک‌مشت انسان یاوه‌گوی پَست بی‌دین معرفی کرد و گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که دل خانواده شهدا را آتش بزنند، فکر می‌کنند مدافعان حرم عشق و محبت را درک نمی‌کنند که از فرزند خردسال یا نوزاد خود برای دفاع از حریم آل الله دل می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع بابیان اینکه بیایید از شهید خیزاب‌ها، دایی تقی‌ها و شهدای مدافع حرم درس دهن‌کجی به دنیای پرزرق‌وبرق را یاد بگیرید، تصریح کرد: برای دست‌یابی به مقامی که بقیه به آن غبطه بخورند نیاز نیست که حتماً به سوریه بروید اما لازم هست انقلابی در تراز انقلابی مدنظر امام علی بشویم و بمانیم.

به گزارش صاحب نیوز، در این مراسم از کتاب‌های «پاکی و پایداری» که به شرح خاطراتی از زندگی شهید مسلم خیزاب و  «موجی که آرام گرفت» که به شرح خاطراتی از زندگی شهید حمیدرضا دایی تقی می‌پرداخت با حضور خانواده های معزز آنان، رونمایی شد.


ارسال نظرات