خبرهای داغ:
استاندار اصفهان عصر روز گذشته با نایب رئیس مجلس سنای جمهوری چک بحث و تبادل نظر کرد.در این دیدار دو طرف بر گسترش همکاری بین استان اصفهان با جمهوری چک تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۰۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاندار اصفهان در دیدار عصر روز گذشته خود با نایب رییس مجلس سنای جمهوری چک گفت: اصفهان صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید و با وجود خشکسالی در حوزه تولید محصولات کشاورزی وضعیت مطلوبی دارد.

رسول زرگرپور در این دیدار به ظرفیت های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: شهر اصفهان در میان 10 شهر دیدنی دنیا قرار دارد و همین مسئله زمینه ای برای توسعه همکاری ها در بخش گردشگری است.

وی با بیان این که شهر اصفهان با 14 شهر دنیا خواهر خوانده است، گفت: شهر اصفهان همچنین می تواند با یکی از شهرهای جمهوری چک خواهر خوانده شود.

استاندار در این دیدار پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی اصفهان را در شهر پراگ، پایتخت کشور جمهوری چک مطرح کرد و افزود: مسائل فرهنگی می تواند دو ملت را به یکدیگر بیشتر نزدیک کند.

زرگرپور با توضیح این که صنعت اصفهان در مرحله بازسازی قرار دارد، گفت: با توسعه روابط می توانیم از ظرفیت های طرفین در بخش های صنعتی استفاده کنیم . وی افزود: در همین ارتباط هیاتی از فعالان اقتصادی جمهوری چک می توانند به اصفهان سفر کنند و برای افزایش همکاری ها با اتاق بازرگانی رایزنی کنند.

استاندار اصفهان با بیان این که بزرگترین مرکز هواپیماسازی کشور در اصفهان قرار دارد، افزود: جمهوری چک در در بخش هواپیماسازی توانمندی ویژه ای دارد و همکاری در این بخش باید گسترش یابد.

نایب رییس مجلس سنای جمهوری چک هم با بیان این که بازدید از شهر تاریخی و زیبا اصفهان به یک هفته وقت نیاز دارد، گفت: با همکاری سفیرمان تلاش می کنیم، هفته فرهنگی اصفهان در آینده نزدیک در پراگ برگزار شود.

پارمیسل سوبوتکا با استقبال از توسعه روابط اقتصادی گفت:علاقه مند هستیم علاوه بر همکاری های علمی و صنعتی، یک خط مستقیم هوایی میان ایران و جمهوری چک باز شود.

وی به امنیت بالای کشور ایران نیز اشاره کرد و گفت: برخلاف اخبار برخی رسانه های غربی، امنیت، فضای دوستی و مهمان نوازی بر ایران حاکم است و ما از نزدیک شاهد هستیم اخبار رسانه ها در خصوص ایران واقعیت ندارد.

نایب رییس مجلس سنای جمهوری چک همچنین از فعالان اقتصادی اصفهان برای حضور در نمایشگاه بزرگ پراگ دعوت کرد و گفـت: این نمایشگاه در ماه نوامبر برگزار می شود و می تواند گام نخست برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور باشد.

پارمیسل سوبوتکا تاکید کرد: با انتخاب یک نماینده از سوی سفیر جمهوری چک و تعیین یک نماینده از سوی استاندار اصفهان و همچنین با همکاری وزارت امور خارجه برای افزایش همکاری ها در تمام زمینه ها تلاش می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها