خبرهای داغ:
حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: لایحه ننگین کاپیتولاسیون سند بردگی ملت ایران بود که امام خمینی(ره) با افشاگری این سند ننگین را پاره کرده و با انقلاب اسلامی کشور را از یوغ استکبار خارج کرد.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۱۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاهین پرس؛ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معاصی، به تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در این شهر اشاره کرد و گفت: شهدا پرچم هدایت و چراغ و راهنمای مسیر زندگی هستند.

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی از تشییع باشکوه پیکر شهدا با حضور پرشور مردم و مسئولان قدردانی کرد و افزود: حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده بیانگر این است که خون شهید در رگهای جامعه جاری است و این همان خون تازه ای است که جامعه همواره به آن نیاز دارد.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت فرزند امام خمینی (ره)، بیان کرد: امام(ره) برای فرزند خود گریه نکرد و تقدیم فرزندش در راه اسلام را از الطاف خفیه الهی دانست که این امر نشانه اخلاص، صداقت و اتصال ایشان به اهلبیت(ع) است.

خطیب نمازجمعه شهر گز با اشاره به سالروز اعتراض امام(ره) به لایحه کاپیتولاسیون خاطرنشان کرد: لایحه کاپیتولاسیون سند بردگی ملت ایران بود که امام خمینی(ره) با افشاگری این سند ننگین را پاره کرده و با پیروزی انقلاب اسلامی، کشور را از یوغ استکبار خارج کرد.

وی رسالت حضرت امام سجاد(ع) را تکمیل کننده حادثه عظیم  عاشورا دانست و بیان کرد: امام سجاد(ع) یک قهرمان خستگی ناپذیر و آشتی ناپذیر با ظالمان بود که با مدیریت خود حقیقت عاشورا را تبیین و در تاریخ ماندگار کرد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه جهاد کبیر به معنای قطع رابطه با دنیا نیست بلکه حفظ شخصیت و هویت ملی و دینی در میدان است، خاطرنشان کرد: جهاد کبیر در همه عرصه ها و میادین از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگ و هنر و امنیت، نباید اجازه نفوذ به دشمن داد و با توکل به خداوند ایستادگی کرد و پیش رفت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها