خبرهای داغ:
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی گفت: امام جمعه و مجلس وظیفه دارند انتقاد سازنده داشته باشند و این نباید به برهم زدن آرامش کشور تفسیر شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۱۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان خود گفت: راه نجات انسان راه خدا است و تقوی عالیترین راه برای رفع مشکلات دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: شیاطین مشکلات ما را حل نمی کنند، توسل به شیاطین انسی و رفاقت با آنها جز ضرر و زیان برای انسان نیست بلکه  هرچه به خدا نزدیک شویم عنایت و لطف خدا نسبت به ما بیشتر می شود.
نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی اصفهان افزود: مؤمنین باید تقوای الهی را پیشه خود قرار دهند و توکلشان به خدای سبحان باشد واگر غیر از این عمل می کردیم دشمن به ما مهلت نمی داد.
وی با اشاره به فرموده ی امام گفت: اگر آمریکا امروز بتواند به ما حمله کند آن را به فردا موکول نمی کند. در سال 84 تا 86 تمام برنامه های حمله آماده شده بود اما بدانید تا زمانی که راه ما راه خدا است خدا حامی ما است.
میردامادی در ادامه به تفسیر سوره جمعه پرداخت و گفت: شعار ما استقلال است و استقلال یعنی روی پای خود بایستیم و وابسته نباشیم، مواد غذایی لازم را خود تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: باید در تکنولوژی و صنعت به خود متکی باشیم؛ تا زمانی که کشوری محتاج است اسیر است. یکی از برنامه های پیامبر اکرم ص این بود که مردم را در مسیر علم قرار دهند و اگر تحول علمی در کشور ایجاد نشده بود شعار استقلال ما به جایی نمی رسید و البته علم باید با ایمان توام باشد.
میردامادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان و بیان ایشان مبنی بر حمایت از نخبگان تا آخرین نفس گفت: بعضاً نخبگان نمونه ای داریم از نظر فکر و علم که متاسفانه به آنها توجهی نمی شود، به هر دری در کشور زدند جواب درستی به آنها داده نشده در حالی که کشورهای دیگر آنها را شکار کردند.
خطیب موقت نماز جمعه اصفهان تاکید کرد: امروزه ایرانی ها در برابر تروریست های جنایتکار آمریکایی ایستاده اند  و برای مردم دنیا مشخص شده که سیاستمداران آمریکا جزو موجودات آلوده و کثیف چیز دیگری نیستند.
وی تصریح کرد: زمانی غربی ها حاضر نشدند اورانیوم تقویت شده دو درصد را در اختیار ما قرار دهند و دانشمندان ما در مقابل نگاه حیرت زده جهانیان اورانیم 2 درصد تولید و آن را به 20 درصد رساندند و مقام معظم رهبری فرمودند تولید اورانیوم 20 درصد مثل صعود قله است و بقیه راه تا رسیدن به دانش هسته ای مانند حرکت در سرازیری است.
خطیب جمعه در خطبه های دوم نماز با تاکید و سفارش مجدد مردم به حفظ تقوا ادامه داد: روز شنبه اول آبان سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی در سال 56 است. با اینکه شهادت ایشان برای همه تأثر آور است ولی شهادتشان آثار زیادی داشت. شهادت این مرد بزرگ به انقلاب رونق و انرژی داد و بعد از شهادت او دوباره آتش زیر خاکستر انقلاب مردم احیا شد.
میردامادی یادآور شد: روز دوشنبه روز تاسیس سازمان به اصطلاح ملل است که آبرویی بین مردم ندارد. امروز اگر یک نفر جنایتکار در ایران اعدام شود فریاد حقوق بشرشان بلند می شود اما نزدیک دوسال است آل سعود جنایتکار بر روی مردم بی گناه بمب می ریزد و سازمان ملل آنچنان خواب است که گویی مرده است.
وی ادامه داد: به فرموده امام سازمان ملل خادم و مجری مقاصد ابر قدرتها است. ما باید به خودمان متکی باشیم چرا که اگر قدرت نداشته باشیم هیچ کس از ما در مقابل ظلم و تعدی حمایت نمی کند. آنقدر باید قدرت پیدا کنیم که دشمنان خدا از تجاوز به ما بترسند و اگر خبیثی از هر جای دنیا به کشور ما تجاوز کرد فوراً آن را نابود کنیم.
سید مجتبی میردامادی گفت: روز 5 شنبه 6 آبان به روایتی روز شهادت امام سجاد علیه السلام است. امامی که در بدترین شرایط احتقان یک لحظه در انجام وظیفه کوتاهی نکرد و وقتی شرایط برای افشاگری فراهم بود از کسی نترسید و خطبه خواند و چنان روشن سازی کرد که مردم شام که سالها ضد علی بودند فریاد ضجه و ناله سردادند.
وی در ادامه گفت: مسؤلان ما در اشتباهند اگر فکر می کنند با ارتباط با آمریکا همه مشکلات ما حل خواهد شد امروز اگر در قضیه هسته ای عقب نشینی کنیم مسأله توان موشکی را پیش می کشند و پس از آن به ترتیب حمایت از مقاومت، موضوع حقوق بشر و معیارهای دینی ما در حکومت را نشانه خواهند گرفت، آنها از ما جز بردگی جیزی نمی خواهند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد در پایان با طرح گلایه از وزیر بهداشت تذکر داد: اولین شعار دولت در انتخابات انتقاد پذیری بود و اگر امام جمعه یا مجلس انتقاد کرد درصورت درست بودن باید بپذیرید و در غیر اینصورت مناظره و توجیه کنید. شما با سخنرانی خود در جمع روانپزشکان به جای ارام سازی جو سیاسی به اختلافات دامن زدید. امام جمعه و مجلس وظیفه دارند انتقاد سازنده داشته باشند و این نباید به برهم زدن آرامش کشور تفسیر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها