حمایت خیرین از 40 بیمار هموفیلی در استان

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 40 بیمار هموفیلی در استان خبر داد و بر توجه و حمایت از این بیماران توسط مردم و خیرین تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۳۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

سالار جوکار اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد اگرچه نهادی نوپا است اما تاکنون تمامی تلاش خود را جهت شناسایی و حمایت از بیماران خاص استان انجام داده است.

مدیر عامل مجمع خیرین کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مجمع حدود سه یا چهار سال است که در استان تاسیس شده است، شناسایی، توجه، حمایت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران خاص را از مهم‌ترین اهداف این نهاد عنوان کرد.

وی، بیماری هموفیلی را یکی از بیماری‌های خاص استان عنوان کرد و بیان داشت: این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است.

جوکار با اشاره به اینکه افراد مبتلا به این بیماری به صورت مکرر دچار خونریزی در مفاصل و عضلات می‌شوند، یادآور شد: در صورت عدم رسیدگی و درمان یا کنترل این بیماری، فرد بیمار دچار معلولیت جسمی یا حرکتی خواهد شد.

وی با عنوان اینکه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، تنها مرکز ارائه دهنده خدمات به این بیماران و حامی آنها است، خاطرنشان کرد: ولی این مرکز به تنهایی قادر به پاسخگویی و حمایت کافی از این بیماران نیست.

این مسوول، تامین داروهای مورد نیاز، حمایت رفاهی، اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی و اشتغال را از جمله نیازهای این بیماران بیان کرد و گفت: البته باید توجه داشت کارها و خدمات باید متناسب با شرایط و وضعیت جسمانی این افراد صورت گیرد.

جوکار، تعداد بیماران شناسایی شده در استان را حدود 40 نفر عنوان کرد و افزود: این افراد جهت تامین نیازهای خود نیازمند توجه دولت و مردم و به خصوص خیرین هستند.

مدیر عامل مجمع خیرین کهگیلویه و بویراحمد، نقش خیرین در کمک رسانی و حمایت از این بیماران بسیار موثر دانست و بیان داشت: ظرفیت‌هایی مانند رسانه‌ها، صدا و سیما، ائمه جماعات و اساتید دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانند در خصوص فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه موثر باشند.

جوکار، تصریح کرد: مردم و خیرینی که تمایل دارند در این امر خداپسندانه کمک‌کار مجمع خیرین سلامت باشند می‌توانند با شماره تلفن 09173410324 (مسوول بیماران خاص استان) و یا 09173437984 و یا 07433337984 (مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد) تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار