امام جمعه رشت با اشاره به معضل دفن زباله در سراوان، از استاندار گیلان و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست را این لکه ننگ را از پیشانی استان پاک کنند
کد خبر: ۸۷۶۵۰۶۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه در ایام اسارت خاندان پیامبر(ص) و آل الله قرار داریم، اظهار کرد: حقیقت این است که مسائل اعتقادی در مورد اسارت اهل بیت امام حسین(ع) را در جامعه اسلامی به‌ خوبی نشناخته‌ایم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل‌ بیت امام حسین(ع) در اسارت از کوفه به شام تحریف ها و بدعت های قیام عاشورا تبیین کردند، افزود: محور قیام اهل بیت(ع) مبارزه با تحریف ها و بدعت هاست. بنی‌ امیه شهادت امام حسین(ع) را مشیت الهی می دانستند.

وی با بیان اینکه حکومت‌های استبدادی و غیر دینی کمبودهای جامعه را مشیت الهی می دانند تا مردم را آرام نگه دارند، افزود: تفکر عاقلانه و منطقی می داند که اراده و مشیت خداوند براساس علت‌ها در جهان تعلق می‌گیرد. در واقع خداوند می‌خواهد امام حسین(ع) شهید شود، اما این امر با خواست امام حسین(ع) تحقق پیدا می‌کند.

آیت الله قربانی مشیت را سرنوشت دانست و تصریح کرد: بنی‌ امیه و برخی از علمای کلام برای مشروع جلوه دادن خود می‌گویند امام حسین نمی‌توانست به کربلا نرود و کشته نشود زیرا خواست خدا بود. امروز نیز برخی از علمای وهابی در رسانه ها فاجعه منا را توجیه می کنند و آن را مشیت الهی می دانند.

وی با بیان اینکه اام حسین(ع) ذلت را نپذیرفت و شهید شد، عنوان کرد: تفکر شیعی جبر را قبول ندارد و براساس قرآن کریم اعتقاد دارد که خداوند سرنوشت ملت‌ها را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنها خودشان سرنوشتشان را تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان پیروزی انقلاب را ثمره اراده مردم در مشیت الهی دانست و گفت: عزت و اقتدار ملت ایران به خواست و اراده مردم و با درایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تحقق پیدا کرده است.

این کارشناس دینی به دیدار اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: پیشرفت بدون توقف در عرصه های علمی و بی نیازی از دنیای خارج برای رفع مشکلات کشور مطالبه رهبر انقلاب است و ایشان فرمودند « تا من زنده هستم طرفدار علمی دانشجویان هستم».

وی با اشاره به معضل دفن زباله در سراوان، از استاندار گیلان و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست را این لکه ننگ را از پیشانی استان پاک کنند و خاطرنشان کرد: مردم مظلوم سراوان نسبت به دفن زباله های شهرهای گیلان در این منطقه اعتراض دارند، زیرا بوی تعفن در سراوان قابل تحمل نیست، اما متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی برای وضعیت سراوان انجام نشده است.

امام جمعه رشت قوانین انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را خوب، پیشرفته و مترقی دانست و خاطرنشان کرد: غرب نام دنیای خود را دنیای دموکراسی می‌گذارد، اما اکنون سقوط کرده و رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا تبدیل به رسوایی شده است.

ارسال نظرات