فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا خبر داد:

شرکت هفت گردان در رزمایش الی بت المقدس صومعه سرا

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا به برگزاری رزمایش «الی بیت‌المقدس» در سال گذشته با حضور چهار گردان در صومعه‌سرا اشاره کرد و ادامه داد: امسال این رزمایش با حضور هفت گردان با محوریت سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک صومعه‌سرا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۹۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سرهنگ کیا عاشوری در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی 13 آبان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به سه واقعه تاریخی رخ داده در 13 آبان اشاره و اظهار کرد: سه واقعه تاریخی به عنوان نماد استکبارستیزی در 13 آبان در تاریخ نظام اسلامی ثبت شده است.

وی افزود: تبعید حضرت امام(ره) در سال 43، کشتار دسته‌جمعی دانش‌آموزان در سال 57 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی در آبان 58 سه واقعه مهم این روز است.

عاشوری با بیان اینکه جنگ واقعه‌ای است که در شرایط غافلگیری استراتژیک حادث می‌شود، خاطرنشان کرد: جنگ همانند صلح بخشی از سیمای زندگی ما را تشکیل می‌دهد. همانگونه که ما در تلاش برای برقراری صلح و آرامش می‌باشیم باید از آمادگی لازم جهت مقابله با شرایط بحرانی برخوردار باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه همواره تجربه ثابت کرده است کشورهایی که آمادگی لازم را جهت مقابله با مشکلات و حوادث ندارند حتی در شرایط صلح نمی‌توانند کشور خود را مدیریت و اداره کنند، گفت: در جهان کنونی فاصله جنگ و صلح کم شده است؛ به گونه‌ای که کشورها علی‌رغم تعامل و ارتباط در جنگ سایبری، روانی، اطلاعاتی و...در تقابل هم هستند.

وی با بیان اینکه باید همواره از آمادگی لازم برای مقابله در شرایط مختلف با حوادث طبیعی و حوادثی که دشمن ایجاد می‌کند برخوردار باشیم، تصریح کرد: از بین 43 بلای طبیعی شناخته شده، شهرستان انواع مختلف بلای طبیعی را تجربه کرده است. ماهیت جنگ و برآورد وضعیت مقابله با حوادث غیرطبیعی، نیازمند برخورداری از آمادگی و برآورد وضعیت است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا از برگزاری رزمایش« الی بیت‌المقدس» در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این رزمایش هر ساله با هدف نمایش اقتدار و آمادگی بسیج برگزار می‌شود.

عاشوری به برگزاری رزمایش «الی بیت‌المقدس» در سال گذشته با حضور چهار گردان در صومعه‌سرا اشاره کرد و ادامه داد: امسال این رزمایش با حضور هفت گردان با محوریت سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت و پاسداری از اماکن مهم در شرایط بحرانی برای ما حائز اهمیت است، ابراز کرد: در این رزمایش چگونگی دفاع از کوی و برزن، کنترل معابر و حراست از اماکن مهم و...تمرین خواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا در پایان با تاکید بر اینکه بسیج ظرفیتی بی‌نهایت و بی‌همتا است که می‌تواند در شرایط حساس کشور به داد مردم رسد، اظهار کرد: رزمایش«الی بیت‌المقدس» روزهای 7 و 8 آبان ماه جاری در شهرستان صومعه‌سرا برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات