امام جمعه اردکان :

وابستگی به غرب تیر خلاص بر استقلال کشور است

امام جمعه اردکان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان نخبه دانشجوگفت : وابستگی به غرب تیر خلاص بر استقلال کشور است .
کد خبر: ۸۷۶۵۱۰۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار جوانان نخبه دانشجو با مقام معظم رهبری گفت : ایشان بزرگترین و اصلی ترین سرمایه کشور را جوانان نخبه دانستند و تأکید کردند که حرکت علمی کشور باید پیشرفت داشته باشد .

وی افزود : بعضی از مسئولین می گویند که پیشرفت حرکت علمی کشور پایین نیامده است اما مقام معظم رهبری تأکید کردند که این حرکت باید پیشرفت داشته باشد .

امام جمعه اردکان گفت : امروز تبلور شعار ما می توانیم در پیشرفت علمی کشور است .

وی اظهار داشت : دشمنان ما نیز امروز متوجه این موضوع شده اند و تمام تلاش خود را می کنند تا جلو پیشرفت علمی کشور ما را بگیرند و نخبگان و فعالان علمی و دانشگاهی ما را دلسرد کنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : امروز دشمن قصد دارد روحیه وابستگی که در زمان طاغوت وجود داشت را دوباره ترویج کند و توی سر ما بزند که شما نمی توانید و چاره ای ندارید جز اینکه وابسته به غرب و زیر سلطه آنها باشید .

وی گفت : یکی از اهداف اصلی انقلاب این بود که ما از وابستگی نجات پیدا کنیم و اگر ما از نظر علمی به کشورهای مستکبر و غرب وابستگی پیدا کنیم ماهیت انقلاب ما از دست خواهد رفت و قطعاً در امور دیگر هم باید کوتاه بیاییم .

خطیب جمعه اردکان تصریح کرد : وابستگی ، ام الامراض است و وابستگی به غرب تیر خلاص بر استقلال کشور است .

وی افزود : وابستگی باعث می شود که مسئولین کشور نتوانند حرف خودشان را بزنند و از حق مردم دفاع کننند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : دشمنان ما در سال های گذشته اقرار کرده اند که پیشرفت علمی ایران چند برابر کشورهای پیشرفته دنیا بوده است .

وی اظهار داشت : یکی دیگر از نکاتی که مقام معظم رهبری در این دیدار بر آن تأکید کردند این بود که برخی ها از تکرار کلمه دشمن توسط ایشان ناراحت هستند که مقام معظم رهبری در جواب فرمودند ؛ همانگونه که در قرآن کلمه شیطان این همه تکرار شده برای هوشیاری دادن است .

امام جمعه اردکان گفت : غفلت از دشمنان کشور و ملت برای رهبر عیب است و ما افتخار می کنیم که رهبر فرزانه ما اینگونه دشمن شناس و مسلط است و دائماً به مردم متذکر می شود که دشمن اهل حیله و نیرنگ است .

وی افزود : بدبینی به دشمن از دستورات دین و افتخار است .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت : دشمن به حدی پر رو شده است که می گوید تا کشور ایران حامی مقاومت در منطقه است تحریم ها برداشته نخواهد شد در حالیکه در برجام قرار بود تحریم ها برداشته شود .

وی در ادامه سخنان خودضمن تشکر از همه کسانی که در برپایی مراسمات دهه اول ماه محرم با شور و شعور فعالیت کردند از هیئت های عزاداری که با رعایت مسائل شرعی از ذبح حیوانات در معابر عمومی خودداری کردند تقدیر کرد .

خطیب جمعه اردکان همچنین با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین از مردم خواست که کمک های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان اردکان تحویل نمایند .

وی افزود : خدمت به زائران امام حسین (علیه السلام) افتخار است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در پایان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) امام جمعه فقید اردکان یاد و خاطره آن عالم بزرگوار و همه علمای شهرستان اردکان را گرامی داشت .

وی افزود : حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) متعلق به همه مردم است و در حزب ، جناح و گروه نمی گنجد.

امام جمعه اردکان گفت : ایشان از افتخارات اردکان و کشور هستند و زنده نگه داشتن نام و یاد علماء و بزرگان وظیفه ماست .

امام جمعه اردکان از عموم مردم خواست تا در مراسم یادبود این عالم فرزانه شرکت کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه اول ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت بر حرکت در مسیر حق تأکید کرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار