حجت‌الاسلام والمسلمین صفری:

آزاد اندیشی به معنای نفی استدلال نظام مند فکری نیست

حجت‌الاسلام دکتر یداله صفری گفت: آزاد اندیشی به معنای نفی استدلال نظام مند فکری نیست، بلکه انکار انحصار یک نظام فکری و تایید روش های متعدد نظام فکری است.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۸۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، حجت‌الاسلام دکتر یداله صفری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی و امام جمعه این شهر در دومین دوره تربیت استاد آزاد اندیشی دینی شمال‌غرب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: آزاد اندیشی به معنای نفی استدلال نظام مند فکری نیست، بلکه انکار انحصار یک نظام فکری و تایید روش های متعدد نظام فکری است و توجه به این نکته ضروری است که آزاد اندیشی فقط در اندیشه است ولی در عرصه عمل و مدیریت تعدد اندیشه بی معناست، یعنی ممکن نیست دهها اندیشه متعدد در مدیریت یک مجموعه واحد اعمال شود، بلکه در نهایت باید مدیریت واحد عمل شود.
وی ادامه داد: گرچه اندیشه در عرصه سیاسی مطلوب است ولی مبحث آزاد اندیشی را سیاسی کردن و آن را ابزاری برای کوبیدن مخالف قرار دادن صحیح نیست.
امام جمعه گرمی خاطرنشنان کرد: آزاد اندیشی هدف نیست بلکه مقدمه ای برای استماع به قصد هدایت و رشد و تولید علم است. بنابراین آن آزاد اندیشی مطلوب است که ما را به آن هدف و غایت مورد نظر برساند.
حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: آزاد اندیشی مقتضی و مانع دارد که برای تحقق کرسی های آزاد اندیشی باید مقتضی را تقویت نمود و بسترها را فراهم کرد و موانع اجتماعی، فرهنگی و معرفتی را برطرف نمود.

ارسال نظرات