برداشت سیب از 1800 هکتار از باغات شهرستان خلخال آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۹۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از ازناو، همزمان با فصل پاییز برداشیب انواع سیب قرمز و سفید در شهرستان خلخال آغاز شده و در 1800 هکتار از باغات شهرستان خلخال بیش از 20 هزار تن سیب قرمز وسفید برداشت شده است.

از هفته گذشته حضور خانواده های باغداران در برداشت محصول رونق یافته و همه خانواده در برداشت محصول سیب و بسته بندی آن کمک می کنند.

هادی ذبیحی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار ازناو در روستای خوجین گفت: سیب خلخال به لحاظ رشد و پرورش در آب هوای کوهستانی و عدم استفاده از کود های شیمایی جز محصولات سالم بوده که آب هوای منطقه در آخرین ماه های رشد این محصول موجب رنگ زیبای محصولات و درشتی و طعم محصول می شود.

ذبیحی گفت: زمان برای برداشت محصول به لحاظ شرایط آب و هوایی شهرستان محدود است و یکی از اصلی ترین مشکلات کشاورزان کم بودن زیرساخت های سردخانه ای در شهرستان برای انبار محصولات برای فروش در سایر ماه ها است که ما از سرمایه گذاران در این راستا حمایت و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه پرداخت می شود.

ذبیحی گفت: برداشت سیب که از مهر ماه آغاز شده تا 10 آبان ادامه خواهد یافت.

تصاویر مربوط به باغات روستای خوجین شهرستان در محدوده جاده روستای طولش ،منطقه گردشگری ازناو و باغات روستای خوجین خلخال است.

ارسال نظرات