درست است که می گویند اگر کسی از فضای مجازی بدور باشد سواد ندارد، ولی باسوادی خود را در برابر هجمه های فرهنگی و غیر اخلاقی و همچنین خیانت های زناشویی چگونه توجیه می کنید.
کد خبر: ۸۷۶۵۲۱۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، سالها پیش می گفتند که اگر کسی از یاگیری کامپیوتر که هسته مرکزی فناوری و ارتباطات است سرباز زند، بی سواد است که در پی این جمله رشته های مرتبط با کامپیوتر و ... طراحی و فارغ التحصیلانی هم در این بازار آشفته بیکاری راهی جامعه شدند.

حال می گویند که اگر سواد مجازی نداشته باشید بی سواد کر و کور هستید؛ این مطلب شاید در عرصه امروزه به کار آید و جمله تامل برانگیزی باشد، ولی باسوادی خود را در برابر هجمه های فرهنگی و غیر اخلاقی و همچنین خیانت های زناشویی که در جامعه رخ می دهد را چگونه توجیه می کنید.

شاید یادداشت نگارنده در ذکر این عنوان از 40 میلیون باسواد مجازی در ایران درباره 20 میلیون با سواد آن صدق کند؛ اما آیا نمی توان آسیب های اجتماعی این 20 میلیون نفر را در سیطره این سواد مجازی جستجو کرد؟

بنا به گزارش کارشناسان آسیب های اجتماعی، 80 درصد خیانت ها، معضلات فرهنگی، شک و شبهه های دینی، بالا رفتن آمار خودکشی، طلاق ها و خیانت های زناشویی، بهره کشی جنسی، سرقت ها و غیره که همه ندانسته گرفتار آن شده اند، طی همین سواد مجازی کلید خورده و متاسفانه روز به روز هم در حال ترویج و افزایش است.

اما فارغ از این باسوادی که سردمداران مجازی اعم از استکبار، انگلیس، صهیونیست ها و کافران سعودی برایمان تدارک دیده اند؛ برنامه ریزی بلند مدت با استفاده از ماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی، گوشی های هوشمند، گجت ها و نرم افزارها با ورود به حریم خانواده است که بیشتر باسوادی افراد را زیر سوال می برد؛ گرچه هستند افرادی که از این فرصت ها هم استفاده کرده و در موقعیت اجتماعی و سیاسی خود موثرتر عمل کرده است.

در زیر برخی گفت و شنود های مخاطبان را که طی پیام های محرمانه دریافت کرده ایم مشاهده کنید:

- چون همسرم از صبح تا غروب سرکار بود من مجبور بودم با گوشی هوشمندم اوقات فراغت خود را پرکنم اما چندی بعد متاسفانه با غرق شدن در باتلاق تلگرام حتی شب ها هم برای همسرم وقت نگداشتم و حال در تنهایی روز ها و شب هایم قطره قطره آب می شوم.

-زنم نصف شب یکباره خنده های بلندی می کرد و من از خواب بلند می شدم و حال او را می پرسیدم و می دیدم که اصلاً متوجه من نیست و سرش به گوشی خود است. این شد که گوشی را از وی گرفتم و به او پس ندادم، فردا که از سر کار به خانه رسیدم رگ دست همسرم را دیدم که با تیغ بریده شده بود؛ آنگاه به نیرنگ های مجازی پی بردم ولی افسوس که دیر شده بود.

-پسرم عاشق دختری مجازی شده بود که مدام بحث ازدواج را پیش می کشید و من و همسرم هم خواهان دیدن دختر می شدیم که وی بهانه می آورد و خودش را نشان نمی داد تا اینکه متوجه شدیم طرف مقابل یک پسر 30 ساله ای است که قصد اخاذی از پسرم را دارد.

به گزارش کوثرخبر، با انتشار بخشی از مطالب محرمانه مخاطبان کوثرخبر انتظار می رود افراد با آگاهی و کسب اطلاعات دقیق خود را آلوده نکنند و خانواده ها با کنترل فرزندان خود در استفاده از این شبکه ها جوانان و کودکان خود را محفوظ نگاه دارند.

ارسال نظرات