واکاوی علت اندک شدن دوست داران ورزش در کوثر؛

چرا سالن های ورزشی شهرستان کوثر مملو از خالی است!

با وجود اینکه سرانه ورزشی شهرستان کوثر در سطح استان قابل قبول بوده و برای 25 هزار نفر، 8 باشگاه ورزشی نیز آمار مناسبی است، ولی معدود افراد خاصی برای بهره مندی از این باشگاهها استفاده می کنند که در برابر آن آمار افزایش اعتیاد بین جوانان و ... بیشتر احساس می شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۲۲۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، به بهانه هفته تربیت بدنی و ورزش فرصتی شد تا ضمن تبریک این روز بزرگ به ورزشکاران منطقه کم و کاستی هایی را نیز در این حوزه به گوش مسئولین و جوانان ورزشکار شهرستان کوثر برسانیم.

شهرستان کوثر بیش از 8 سالن ورزشی تکمیل و مجهز دارد که برای شهرستان 25 هزار نفری آمار مناسبی است، ولی با گذر زمان و تاملی بر گذشته می توان دریافت که آمار ورزشکاران در این شهرستان به حداقل رسیده است.

ورزش های کشتی در گیوی، فوتسال و فوتبال و والیبال که سرآمد همه ورزش های شهرستان بود و مقامات برتر استان را نیز کسب می کردند متاسفانه امروزه در گیرودار مشکلاتی چون هیات های ورزشی و بودجه ورزشی و ... دست وپا می زند و به گونه ای مهجور مانده است که اندک اعتبار مالی برای هرکدام از این هیات ها اختصاص می یابد.

به رغم بهره مندی از این 8 سالن ورزشی، 3 سالن دیگر نیز توسط دیگر نهاد ها و ... در حال تکمیل و بهره برداری است، با این وجود آمار باشگاههای ورزشی به 11 عدد می رسد که متاسفانه تنها 2 یا 3 عدد از این باشگاهها به طور کامل از سانس های ورزشی بهره مند می شود.

در شهرستان کوثر رشته های ورزشی اسکیت، والیبال، هندبال، فوتبال و فوتسال، تنیس روی میز، کشتی، بدمینتون با حمایت هیات های ورزشی فعالیت دارند که در این میان رشته های والیبال، بدمینتون و تنیس روی میز در عرصه های استانی و کشوری درخشیده اند و مابقی رشته های ورزشی اکثراً با بی توجهی مسئولین امر و نبود اعتبارات لازم در این حوزه مهجور مانده اند.

یک ورزشکار کوثری در پاسخ به سوال "چرا سالن های ورزشی سوت و کور است" گفت: این روزها علاقه چندانی بین جوانان و نوجوانان دیده نمی شود که علت اصلی آن وضعیت اقتصادی و فرهنگی و همچنین اعتیاد به مواد مخدر است که موجب شده تا جوانان به سالن های ورزشی کمتر مراجعه کنند.

دیگر فوتبالیست کوثری می گوید: در رشته ما فقط حمایت مسئولین و همچنین افزایش اعتبارات تخصیص یافته به هیات می تواند ما را در سطح استان و کشور موفق سازد؛ این شهرستان ستاره های بسیاری در حوزه فوتبال داشت که متاسفانه با عدم حمایت مسئولین امر هم اکنون به شغل دیگری پرداخته اند، درحالی که می توانستند در فوتبال به چهره سرشناسی در سطح استان و کشور تبدیل شوند.

پیشکسوت کشتی شهر گیوی می گوید: کشتی شهرستان کوثر در 10 سال اخیر شهره خاص و عام بود، کشتی گیران منطقه نیز هم اکنون این شهرت را یدک می کشند ولی حمایتی از سوی مسئولین نسبت به این حرفه دیده نمی شود؛ اگر مربیان دلسوز و پیشکسوتان شهر نبود هیچ چیزی از این رشته باقی نمی ماند.

دیگر ورشکار شهر گیوی نیز در واکنش به سوال"چرا سالن های ورزشی کوثر سوت و کور است" گفت: اولاً هزینه ها بالارفته و هم اکنون معیشت زندگی مهمتر از ورزش شده است، درحالی که پیشتر ما ضمن معیشت زندگی خود به ورزش نیز توجه داشتیم.

وی گفت: فضای مجازی، اعتیاد جوانان، خودروهایی که پدران زیر پای فرزندانشان انداخته اند، کامپیوتر، بازی های پلی استیشن و دیگر عواملی که این روز ها بیشتر به یک رقیب برای ورزش تلقی می شود باعث شده مشتری باشگاههای ورزشی سیر نزولی به خود بگیرد؛ درحالی که مسئولین ورزش و جوانان و همچنین خانواده ها می بایست مشوق اصلی جوانان و فرزندان خود به ورزش باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار