عبدالملکی:

کابینه دولت یازدهم از همان ابتدا ناکارآمد بسته شد

عبدالملکی گفت: چند ماه تا پایان دولت باقی نمانده و اصولا بعید است که دولت بتواند وزیر جدیدی در این مدت معرفی کند از آنجایی که مجلس و دولت در این چند ماه آخر، درگیر مسئله انتخاب وزیر و رأی اعتماد شوند.
کد خبر: ۸۷۶۵۲۵۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

حجت الله عبدالملکی با اشاره به استعفاهای اخیر برخی وزرای کابینه دولت یازدهم گفت: به اذعان بسیاری از کارشناسان، کابینه دولت یازدهم از همان ابتدا ناکارآمد بسته شد، به گونه ای که در عرصه فرهنگی افرادی بودند که توانمندی، اعتقادات و مبانی فکری لازم را نداشتند و در باب اقتصادی نیز به جز عده معدودی، دیگران در این عرصه مشکلاتی داشتند؛ از کهولت سن،عدم توان فکری و سابقه مدیریتی قابل قبول گرفته  تا مبانی فکری تکنوکرات و مشکلاتی از نظر اعتقاد به مبانی اقتصادی اسلام  و انقلاب اسلامی.

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: برخی افراد هم پیش از این مدیر و مدت ها وزیر بوده اند اما کارنامه مثبتی از خود ارائه نکردند که انتظار داشته باشیم در عصر پیری بتوانند کار موثری انجام دهند.

عبدالملکی با بیان اینکه تغییراتی که در کابینه فعلی در حال رخ دادن است، هیچ توجیهی به لحاظ فنی ندارد، اذعان داشت: چند ماه تا پایان دولت باقی نمانده و اصولا بعید است که دولت بتواند وزیر جدیدی در این مدت معرفی کند؛ اگر هم معرفی کند، به صلاح کشور نیست که مجلس و دولت در این چند ماه آخر، درگیر مسئله انتخاب وزیر و رأی اعتماد شوند.

وی تاکید کرد: تغییر وزیر،چه وزرای اقتصادی و غیره، در شرایط فعلی، صحیح نیست و ضرورت تغییر وزرای غیراقتصادی قطعاً کمتر است.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: اگر اولویت کشور، بحث اقتصاد است پس باید تغییراتی در این عرصه ایجاد شود اما زمان این کار الان نیست؛ اگر سال قبل بود به رئیس جمهور پیشنهاد می دادیم که تیم اقتصادی را اصلاح کند اما در حال حاضر زمان تغییر و عوض کردن نیست.

عبدالملکی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من اندکی رویکردهای سیاسی غیر مفید پشت جریان فعلی تغییرات وجود دارد.

منبع: دانا
ارسال نظرات