خبرهای داغ:
جمع آوری خاطرات کارکنان شبکه پستی قم در دوران دفاع مقدس در جلسه ای با حضور مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و پست استان قم مورد تاکید قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۶۵۲۶۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
خاطرات کارکنان شبکه پستی قم در دوران دفاع مقدس جمع آوری می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رحمن بیرانوند مدیرکل پست استان قم طی سخنانی در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم که در محل اداره کل پست صورت گرفت، با عرض تسلیت ایام محرم الحرام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: تمامی نهادها و قشرهای مختلف مردم با تاسی به سیره سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند و پست هم علاوه بر حضور موثر در آن دوران، همواره با امام عزیز و جریان انقلاب نیز همراه بوده است.

وی افزود: کارکنان پست جزو کسانی بودند که علیه رژیم ستمشاهی اعتصاب کردند و از همان ابتدا در خط انقلاب و شهدا بودند و مسیر نورانی خدمت به مردم را هم اکنون نیز با قوت و قدرت ادامه می دهند.

مدیرکل پست استان قم با اشاره به حضور جمعی از ایثارگران سرافراز و خانواده های معظم شهدا در جمع کارکنان پست قم، گفت: کارکنان شبکه پستی قم، هم در فرایندهایی همچون نامه رسانی دوسویه به رزمندگان اسلام و خانواده ها و ایجاد خرسندی در بین آنان، مشتاقانه همت می گماردند و هم اینکه خود نیز در صفوف مقدم جبهه، حضوری فعال داشتند.

وی در ادامه به گوشه ای از خدمات و سرویس های مستمر پستی در دوران حماسه و ایثار از جمله ارسال انبوه نامه های عادی رزمندگان اسلام به صورت ویژه و در اولین فرصت، اشاره و ابراز کرد: نقش آفرینی موثر و بی کم و کاست کارکنان پست در آن دوران، این ضرورت را ایجاب می کند که بیش از پیش به حماسه پرافتخار کارکنان خدوم و امین پست پرداخته شود.

بیرانوند با اشاره به اختصاص بخشی از موزه مرکزی پست به دوران دفاع مقدس، خاطرنشان ساخت: نمونه نامه های آئروگرام رزمندگان اسلام، کیف های توزیع، میزهای تجزیه و ... اسنادی از هستند که در آن موزه نگهداری می شوند.

وی با تاکید بر آمادگی پست برای انتشار تمبر های یادبود با موضوع فرهنگ جهاد و شهادت، اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله با زمینه سازی مناسب و فراخوان عمومی جمع آوری خاطرات کارکنان شبکه پستی قم از دوران جبهه و مناطق پشت جبهه، بخشی از خاطرات و اسناد ماندگار آن دوران احیا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، افتخاراتی همچون دارا بودن مقام دوم شهادت در کشور و تامین هزینه سه روز جنگ توسط مردم را بخشی از افتخارات قم در دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: نقش آفرینی ایثارگرانه نامه رسانان و تعامل آنان با بخش های مرتبط نیروهای مسلح از جمله واحد تعاون لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، بخشی از پازل افتخارات این مجموعه در آن دوران است که ضرورت دارد آثار و اسناد آن به منظور تنظیم دانشنامه و تدوین نقش دستگاه های دولتی در دفاع مقدس و همچنین انتقال به مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس استان، جمع آوری گردد.

وی با اشاره به مضامین نامه های رزمندگان اسلام اظهار کرد: فحوای نامه های رزمندگان اسلام، دربرگیرنده مضامین بلند و عارفانه ای است که همچون وصایای شهدا از شوق و اشتیاق به جهاد در راه خدا و مبارزه با استکبار، ارادت به اهل بیت(ع)، عشق به امام بزرگوار و ولایت فقیه و توصیه به حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی حکایت دارد و جا دارد نمونه هایی از این نامه ها در موزه دفاع مقدس نگهداری شود.

حسینی تاکید کرد: تعظیم شعائر مربوط به انقلاب و دفاع مقدس و اقدامات تحسین برانگیزی همچون انتشار تمبرهای یادبود فتح خرمشهر، شهدای جانباز 70 درصد و شهدای نیروی انتظامی در استان، تداعی کننده استمرار خط ولایی و حماسی مسئولان و کارکنان انقلابی پست می باشد.

در این دیدار، یک جلد کتاب چلچراغ ویژه معرفی شهدای شاخص نیروهای مسلح و شهدای قشرهای مختلف مردم قم به مدیرکل پست استان تقدیم شد.
ارسال نظرات