شهردار سمنان از بهره برداری از شهرک بازیافت این شهر در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۵۲۸۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان، شهردار سمنان به همراه فرماندار سمنان وتعدادی از مدیران شهری از شهرک بازیافت سمنان بازدید کرد.
شهردار سمنان در این بازدید گفت:با جمع آوری همه واحدهای بازیافت از سطح شهر و استقرار آنها در شهرک بازیافت سیما و منظر شهری به خصوص در جاده نظامی و خیابان شهیدان احمدپناهی  بهبود می یابد.
حسین موسوی افزود: علاوه بر بهبود سیمای شهری واحدهایی که در این شهرک مستقر می شوند شناسنامه دار خواهند شد و بخش اعظمی از معضلات اجتماعی مربوط به خرید و فروش ضایعات و آهن الات مستعمل هم مرتفع خواهد شد.
شهردار سمنان از فرمانداری خواست تا در زمینه معرفی اصناف بازیافت و خرید و فروش آهن الات مستعمل به سازمان پسماند کمک کنند تا انتقال غرفه های بازیافت به این شهرک در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
وی همچنین خواستار سرعت بخشی به ایجاد زیرساخت های فضای سبز و خیابان ها شد و افزود: لاین اصلی خیابان شهرک بازیافت نیز بتن RCC شود.
به گفته وی درختکاری و ایجاد فضای سبز این شهرک هم در روزهای پایانی اسفند انجام خواهد شد.
مدیر عامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان هم گفت: هم اکنون 45 غرفه و انبار بازیافت در شهر سمنان مستقر هستند که چهره شهر را مخدوش کرده و بخش زیادی از باغ ها و زمین های کشاورزی را اشغال کرده اند.
حمیدرضا پیوندی افزود: شهرک بازیافت 20 هکتار زیربنا دارد و شامل 65 قواره زمین است.
به گفته وی قواره های 1200 متری برای آهن الات و فلزات سنگین،2500 و 3500 متری برای پلاستیک،پت و کارتن،و قواره های 6000 متری برای صنایع تبدیلی و کارخانجات بازیافت اختصاص داده شده است که با درخواست متقاضیان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد دیوارکشی کامل محدوده تا پایان آبان ماه انجام خواهد شد و شبکه برق نیز کامل می شود.
مدیر عامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری اظهار داشت: راه اندازی شهرک بازیافت مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به راه اندازی صنایع تبدیلی،خارج نشدن مواد بازیافتی به صورت خام از شهر،رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها