عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: طبیعتا اگر استیضاح آقای فانی در صحن علنی صورت می‎گرفت، مسائل پشت پرده باز می‎شد و این یک آسیبی برای دولت بود.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۲۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
محمدعلی پور مختار عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره تغییرات اخیر در سه وزارت خانه دولت یازدهم گفت: استعفای این سه نفر در دولت دلیل خاص خود را دارد و در قالب ترمیم کابینه آن را ارزیابی نمی‎کنم و این مسئله هیچ ارتباطی به ترمیم کابینه ندارد چرا که معتقدم، آقای روحانی اعتقادی به ترمیم کابینه ندارد.

پور مختار با اشاره به استعفای وزیر ورزش اظهار داشت: آقای گودرزی تحت فشار استعفا داد زیرا دولت با وی همکاری لازم را صورت نمی‎داد و کمترین بودجه را به این حوزه اختصاص داده بود، از این جهت آقای گودرزی خارج از این حلقه و تیم تعریف شده آقای روحانی بود و از همان روز اول دولت، برخورد فرزند خواندگی را با او داشته از این رو می‎بینیم که هیچ پروژه‎ای در کشور در حوزه ورزش و جوانان در طول این چند سال اخیر پیش نرفت و این نشان داد که این وزیر از دو طرف تحت فشار بود؛ از طرف مردم و مجلس و از طرفی دیگر از جانب دولت که با او همکاری لازم را نداشت.

وی با اشاره به استعفای وزیر فرهنگ ارشاد نیز بیان داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد نه از سوی دولت بلکه از خارج دولت مجبور به استعفا شده و موضوع فرهنگ و دلسوزی برای فرهنگی و برخورد با ولنگاری فرهنگی در کار نبوده که بخواهند با استعفای او موافقت شود.

نماينده مردم بهار و کبودرآهنگ در خصوص تصمیم دولت در پی نامه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر قبول استعفای وی عنوان کرد: طبیعتا اگر استیضاح آقای فانی در صحن علنی صورت می‎گرفت، مسائل پشت پرده باز می‎شد و این اتفاق یک آسیب جدی برای دولت بود لذا آقای روحانی با این اقدام جلوی استیضاح وزیر و آموزش و پرورش را گرفت تا به نوعی از طرح بسیاری از مسائلی که علیه مدیریت دولت در این حوزه و مشکلات فرهنگیان اتفاق می‎افتد پیشگیری کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در خاتمه با اشاره به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان بیان داشت: البته اگر بررسی شود موارد بیشتری از تخلفات غیر از صندوق ذخیره فرهنگیان در صندوق‎ها و دستگاه‎های دیگر نیز وجود دارد که در صورت بررسی در آینده مشخص خواهد شد، لذا باید دولت در این خصوص پاسخگو باشد و علت این موضوع را توضیح دهد.
ارسال نظرات