رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جریان‌های باطل مقابل امام حسین (ع) امروز باید در برنامه‌هایی چون سوگواره بصیرت عاشورایی به جامعه شناسانده شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۸۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گزارشخبرگزاري بسيج از سمنان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمانفر با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان در ترسیم تشابهات انقلاب اسلامی ایران با قیام عاشورا اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی آغاز شد و قیام عاشورا هم بر این پایه استوار بود.

وی تصریح کرد: مردم به رهبری امام خمینی (ره) و با پیروی از قیام عاشورای امام حسین (ع) خواستند تا ظلم را از پیش روی خود بردارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه قیام عاشورای امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم حکومت بنی‌امیه انجام شد، اضافه کرد: امام حسین (ع) تن به ذلت ندادند و در راه احیای دین جد بزرگوار خود، پیامبر گرامی اسلام (ص) به شهادت رسیدند و خانواده و یاران باوفایشان نیز خود را در این راه ارزشمند هزینه کردند.

پژمانفر با اشاره به اینکه حضور مردم در کنار امام راحل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر اساس احساس تکلیف بود، تصریح کرد: حضور ملت کنار رهبری عالم، انقلاب اسلامی ایران را رقم زد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در راه نهضت انقلاب اسلامی جان‌فشانی کردند، اضافه کرد: شهدای زیادی در راه شکل‌گیری انقلاب اسلامی و برای تداوم و ماندگاری آن در دوران هشت سال دفاع مقدس، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) در قیام عاشورا برای زنده نگه داشتن اسلام شهادت را انتخاب کردند، افزود: آن حضرت در این راه تمام زندگی و هستی خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند.

پژمانفر با اشاره به اینکه جریان‌های باطل مقابل امام حسین (ع) در کنار هم قرار گرفتند، تصریح کرد: این افراد و جریان‌ها در جبهه کفر با امام زمان خود جنگ کردند و سیدالشهدا (ع) را به شهادت رساندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها